جوانسازی وکشیدن(لیفتینگ)پوست با آر اف(rf) فرکشنال

امروزه یکی از دغدغه های مهم بشریت، دستیابی به روش های جوانسازی و جوان شدن است و روزی نیست که متخصصان پوست و مو با بیمارانی مواجه نشوند که علت اصلی مراجعه شان، دریافت دارویی برای بهبود وضعیت پوست صورت، گردن یا دست برای داشتن پوستی جوان تر و چین وچروک های کمتر نباشد.

با پیشرفت علم و تکنولوژی، امروزه راه های فراوانی برای دستیابی جوانسازی پوست وجود دارد؛ از کِرم های حاوی سلول های بنیادین و جوان کننده پوست گرفته تا روش های بسیار مدرن جراحی پلاستیک، همگی سعی در جوان تر کردن پوست فرد، به رغم افزایش سن شناسنامه ای او، دارند.

انواع RF

انواع مختلف جدید RFکه براساس یک قطبی (uni monnopollar)ویا چند قطبی بودن(bitripollar) ویا استفاده از الکترودهایی با سوزن های متعدد (fractionalRF)در کشور موجود می باشد.

ویژگی های فراکشنال آر اف

میزان ورود سوزن به زیر پوست قابل تنظیم است ( از نیم میلی متر تا سه و نیم میلی متر ) لذا بر حسب نوع پوست ( نازک یا کلفت ) و منطقه پوست ( دورچشم یا طرفین صورت ) و کاربرد درمانی آن پزشک تنظیم میکند که مثلا سوزن یک میلی متر داخل پوست شود که در اینصورت پوست شفاف و لطیف میشود و یا دور چشم که پوست نازکی دارد نباید امواج بیشتر از یک میلی متر نفوذ کند ،

و یا مثلاً پزشک برای درمان چروک و افتادگی طرفین قسمت پائینی و طرفین صورت باید سوزن را سه میلی متر به عمق پوست وارد کند تا اثرات مطلوب در سریع ترین و تعداد کم جلسات درمانی ظاهر شود.

در این دستگاه جدید ( فرکشنال سوزنی ) خیلی سریع و در مدت زمان بسیار کمی ( در کسری از ثانیه ) امواج رادیویی را به لایه های میانی و زیرین پوست وارد میکند و دمای لازم برای تاثیر درمانی ( چهل درجه ) مطلوب سریعاً ایجاد میشود ، و این بر خلاف دستگاهای قبلی است که باید پزشک مدت زیادی ( هر جلسه یک ساعت ) کار کند و امواج خیلی آرام و آرام از سد پوست بگذرد و بتواند یا نتواند به لایه های میانی و زیر پوست وارد شود تا بطور مطلوب و موثر اثر کند.

ولی در RF فراکشنال سوزنی این مشکل وجود ندارد و سریعاً و مستقیم سوزن ها بدون درد وارد پوست میشود و امواج رادیوفرکانس از سوزن به لایه های مختلف پوست  در یک زمان بسیار کوتاهی وارد میشود ،  فلذا تعداد جلسات درمانی در این دستگاه جدید حداکثر چهار جلسه کافی است و  مثل لیزرهای تهاجمی تاثیرات لازم را بگذارد بدون آنکه عوارضی ( سوختگی یا زخم ) به پوست وارد کند .

کار با دستگاه ار – اف فرکشنال سوزنی برای پزشک راحت و برای مراجعه کننده بسیار لذت بخش و دلپذیر هست ، چرا که به علت تکنولوژی به کار رفته در موتور وارد کننده سوزن ها به پوست و نوع سوزن های آن که بسیار نازک و ظریف هست هنگام کار با این دستگاها ( البته مدل خاص و نسل های جدید آن ) ورود سوزن به داخل پوست نسبتاً بدون درد است.

که البته در ابتدا بعضی از مدل این نوع دستگاها که در ابتدا ساخته شد  ورود سوزن نسبتاً با درد و مهمتر از آن هنگام کار با آن خونریزی روی پوست ( هنگام خروج سوزن ها ) ایجاد میشد که این دو نقص مطلوب پزشک و بیمار نبود ولی با بهبود تکنولوژی ساخت دستگاه و نوع سوزن به کار رفته در آن خصوصاً در بعضی مدل ها این دو نقص کاملا از بین رفته و علاوه بر عدم وجود درد و خونریزی ، حتی خونمردگی و کبودی هم بعد از کار با این دستگاه ایجاد نمیشود و حتی قرمزی پوست که بعد از بسیاری از لیزرها بسیار شایع هست ،

بعد از انجام RF فراکشنال قرمزی پوست نهایتاً بعد از چند ساعت کاملاً از بین می رود و تنها موردی که بعد از کار با این دستگاه چند روزی مشاهده میشود خشکی مختصر یا متوسط پوست هست که با استفاده از کرم های مرطوب کننده سریعاً خشکی پوست هم از بین می رود.

کاربردهای آر اف

کشیدن پوست

جای جوش و ترک‌های پوستی

روزاسه و قرمزی پوست

جوان‌سازی

آکنه یا جوش

منافذ باز

کشیدن پوست

از لیزر فرکشنال ار اف صورت (اف‌ ار اف FRF) برای لیفت صورت و محکم کردن انحناها و خطوط  شکل دهنده صورت استفاده می‌شود تا مشکل افتادگی و شل شدن پوست که پی‌آمد ناگزیر پیری است برطرف شود.

پوست اطراف خط فک، چانه و گونه محکم‌تر می‌شود و خطوط اطراف چشم، دهان و پیشانی کاهش می‌یابد. ارمغان این درمان صورتی جوان است که پوستی کشیده و دارای خاصیت ارتجاعی دارد.

رادیو فرکوئنسی یا آر اف صورت روش زیبایی بدون جراحی است که در آن از  امواج رادیویی برای کشیدن پوست صورت و سفت کردن لایه‌های کلاژن پوست استفاده می‌شود. با این روش می‌توان به سفت شدن و بالا بردن سینه کمک کرد.

جوانسازی با آر اف

تکنولوژی RFبا عبور امواج رادیویی از بافت های بدن موجب نوسان مولکول ها با فرکانس بالا (چندمیلیون در ثانیه )وچرخش مولکول های قطبی دربافت میگردد.

این کار موجب اعمال یک تحریک مکانیکی میکرونی (سلولی-مولکولی)به فیبرهای تکنولوژی کلاژن والاستین موجود وتحریک وانقباض آنها ودر ادامه روند درمان موجب برگشت استحکام وانعطاف پذیری آنها می گردد.

همچنین اتفاقات فوق موجب تولید گرما در درون موضع عبور امواج میگردد به طوری که کاربر می تواند بدون آسیب رساندن به سطح پوست ،میزان گرما وعمق تقریبی تمرکز آن گرما را به دلخواه تنظیم نماید .

اینکار ضمن اعمال تحریک حرارتی به فیبر های کلاژن والاستین موجود وتحریک شروع یک فازالتهابی ،منجر به تحریک فرایند تولید کلاژن تازه وایجاد ساختار ،پایه جدید برای پوست ظرف حداکثر 6ماه می گردد. همراه شدن اثرات فوق بااثرات فیزیولوژیک حرارت به عنوان ترموتراپی نظیر افزایش گردش خون مویرگی ،نتایج درمانی آن را ارتقاء remodelingواقعی پوست را تحقق می بخشد

RFازهیچ اشعه استفاده نمیکند وروش درمان فقط شامل گرم کردن بافت زیر پوست می شود .کلاژنهای را بازآرایی می کند وبلافاصله با اولین جلسه درمان با نتایج قابل توجهی بافت پوست را سفت ومحکم می کند وبهبودمیبخشد.

تکنولوژیRF،صورت،گردن،بازوهاوشکم را به آرامی وبه طور موثر درمان می کند وراه حل مناسبی برای درمان سلولیت است وحتی ناحیه باسن را سفت میکند .

با ایجاد گرمای مناسب و با استفاده از انرژی متمرکز ، درمان می کند وراحل مناسبی برای درمان سلولیت است وحتی باسن را سفت می کند.درمان بدون درد RFهمراه با صاف وسفت کردن فوری پوست آغاز می شود وپس از اولین درمان پوستی سفت تر قابل مشاهده است .از نظر پزشکی ثابت شده است که درمان که درمان RFدر انواع پوست کلاژن ها را بازسازی وسفت میکند. درمان RFگزینه مناسب تری نسبت به جراحی است تا پوسستان را از علائم پیری رها کنید .

تعدا جلسات لازم برای جوانسازی

یک دوره درمان شامل 3 تا 8 جلسه می باشد. هر جلسه حداکثر به 20 دقیقه زمان نیاز دارد (با توجه به ناحیه درمان) . برای تداوم اثرات درمانی هر 4 تا 8 هفته یک جلسه درمان نگهدارنده نیاز است.

زمان لازم برای مشاهده نتیجه لیزر آر اف

پس از اولین درمان تقریبا در همه بیماران تاثیرات فوری قابل مشاهده است. به علاوه نتایج دلخواه را پس از یک دوره درمان کامل با کاهش چشم گیر خطوط ریز و چین و چروک ها و تناسب و لیفتینگ صورت و گردن می توانید مشاهده کنید. بنابه نظر مراجعین اندازه دور شکم و بازوهایشان کوچک تر و بافت بهبود یافته و سفت تر شده است.