درمان قارچ ناخن پا با لیزر

ناخن لیزر روش حذف قارچ راه دیگری برای درمان عفونت قارچی ناخن در کنار قرص، کرم، بیماری های دهان و درمان های خانگی طبیعی است. اما، روش حذف قارچ با لیزر درست مانند هر اشکال درمان دیگر. به سرعت حذف مشکل نیست و شما نیاز به آن را بیش از یک بار اگر شما مشکل شدید ناخن قارچ است.

قارچ خود را نه تنها می تواند ناخن پا خود را، اما همچنین انگشتان حمله. با این حال، آن است که رایج ترین بر روی انگشتان پیدا شده است. این باکتری یا قارچ ناخن به رنگ زرد روشن و آن را ضخیم تر است. اگر شما آنها را به زودی درمان نیست، مشکل قارچ شدید تبدیل خواهد شد و پا دردناک است.

علل قارچ ناخن

• تماس نداشتن با موجوات زنده بسیار ریز مانند قارچ‌ها بسیار دشوار است. هنگام پا برهنه راه رفتن در مکان‌های مرطوب بیشتر در معرض ابتلا به عفونت قارچ پا هستیم. مکان‌هایی مانند استخر، رختکن و حمام محل‌هایی هستند که احتمال تماس داشتن با قارچ‌ها در آنجا بسیار بالا است.

• ناخن آسیب‌دیده مأمن انواع عفونت است و وجود آلودگی و عفونت روی چنین ناخنی اصلاً دور از انتظار نیست. قارچ‌های فرصت طلب نیز از این موقعیت نهایت استفاده را می‌برند.

• ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت، بیماری عروق محیطی و اختلال‌های سیستم ایمنی بدن زمینه را جهت عفونت قارچی ناخن انگشت پا فراهم می‌سازد.

• ابتلا به عارضه پای ورزشکاران یا تعریق زیاد و مدت طولانی کفش به پا داشتن شرایط مناسبی را برای رشد قارچ ناخن فراهم می‌سازد.

روشهای درمان قارچ ناخن

کرم‌های موضعی ضدقارچ

این کرم‌ها نمی‌توانند به خوبی در ناخن نفوذ کنند و قارچ را از بین ببرند و لازم است شخص هر روز از کرم استفاده کند.

قرص‌های ضد قارچ

این روش درمان قارچ ناخن در تمامی بیمارن نتیجه‌بخش و موثر نیستند و مسمویت کبدی از عوارض احتمالی مصرف این قرص‌ها می‌باشد.

برداشتن کامل ناخن با جراحی یا با استفاده از محلول شیمیایی

این روش معمولا موثر نیست و این روش باعث آسیب به بدن بیمار شده و بیمار برای چندین ماه ناخن نخواهد داشت و در عین حال در معرض خطر ابتلای مجدد به عفونت قارچی ناخن است.

حذف دائمی ناخن

این روش باعث ایجاد ظاهر بسیار ناخوشایندی می‌شود.

لیزردرمانی

مدت زمان درمان با لیزر بسیار کوتاه است، میزان درد و ناراحتی بیمار ناچیز است و این روش نیاز به دوره‌ی ریکاوری ندارد و تاکنون هیچ عوارض جانبی از این روش درمانی گزارش نشده است.

در این روش، اشعه‌ی لیزر به ناخن و بافت اطراف آن تابانده می‌شود. در صورتی که تمامی عفونت قارچی با اشعه لیزر از بین برود، بیمارن شاهد شفاف شدن ناخن خود خواهند بود.

نحوه درمان لیزری

درمان لیزری قارچ پوستی و قارچ ناخن پا یک روش انقلابی در زمینه درمان عفونت‌های قارچی ناخن‌ها است. در این نوع درمان لیزری نیازی به برش یا سوزاندن نیست و به همین دلیل این درمان باعث هیچگونه ناراحتی برای بیمار نمی‌شود.

تحقیقات انجام شده در زمینه درمان لیزری قارچ ناخن پا به شدت امیدوار کننده بوده و تا به امروز هیچگونه عوارضی برای این نوع درمان گزارش نشده است. اثرات دراز مدت این درمان درست مانند آنچه در تحقیقات گزارش شده امیدوار کننده است. بیماران می‌توانند، با رعایت بهداشت انگشتان پا و استفاده از کرم‌های ضد قارچ موضعی بعد از درمان لیزری، شاهد نتایج مثبت و بلند مدت این نوع درمان باشند.

تحقیقات بالینی نشان داده، درمان قارچ ناخن پا با لیزر، با حدود ۸۰% نرخ موفقیت در نابودی بی‌خطر قارچ‌ها، گزینه‌ بهتری نسبت به درمان‌های دارویی خطرناک موجود است.

تعداد جلسه مورد نیاز

اکثر عفونت‌های قارچی ناخن با یک جلسه لیزردرمانی که بین ۱۵ تا ۲۰  دقیقه طول می‌کشد، درمان می‌شوند. بلافاصله بعد از جلسه‌ی لیزر تغییری در ظاهر ناخن دیده نمی‌شود، چرا که بهبودی ناخن و رشد ناخن سالم زمان بر خواهد بود.

تعداد جلسات درمانی مورد نیاز برای هر یک از بیماران متفاوت است و به شدت عفونت قارچی ناخن بستگی دارد. بعد از اتمام جلسه‌ی اول لیزردرمانی، پزشک شما، وضعیت ناخن‌ها را طی ۲ تا ۴ هفته بعد از لیزر درمانی بررسی می‌کند و سپس در صورت نیاز، انجام مجدد لیزر درمانی را توصیه می‌کند.

مراقب های پس از درمان

شما می‌توانید بلافاصله بعد از اتمام جلسه‌ی درمانی کلینیک را ترک کنید و به کارهای روزانه خود ادامه دهید. توصیه می‌شود که بعد از انجام لیزردرمانی، کفش‌های جدید بپوشید و از جوراب‌هایی استفاده کنید که قبلا آن را به طور کامل با آب داغ شسته‌اید، تا بدین ترتیب از سرایت قارچ و بروز مجدد عفونت قارچی جلوگیری کنید.

مدت زمان لازم پس از لیزر برای بهبودی

به طور متوسط، هر ناخن پا، طی یک فرایند رشد طبیعی، هر ۶ تا ۹ ماه یک بار به طور کامل عوض می‌شود. ظرف ۳ ماه اول رشد ناخن سالم قابل مشاهده خواهد شد و پس از آن به تدریج ناخن جدید جای ناخن قدیمی را می‌گیرد.

البته، مشاهده شده که ادامه درمان با یک کرم ضد قارچ دارای ال آرژنین سرعت جایگزین شدن ناخن سالم را تا ۱۰۰% افزایش می‌دهد. پزشکتان کرم مناسب برای تکمیل درمان را به شما معرفی خواهد کرد.

پیشگیری

برخی شرایط وجود دارند که شما را بیشتر در معرض عفونت‌های قارچی قرار می‌دهند. اگر سن شما زیاد است، اگر مبتلا به دیابت هستید، اگر سیستم ایمنی بدنتان دچار اختلال است و یا گردش خون ضعیفی دارید، بیشتر در معرض عفونت‌های قارچی قرار می‌گیرید.

اگر شانس ابتلا به بیماری‌های قارچی در شما بیشتر است، باید برای جلوگیری از عفونت، مراقبت‌های بیشتری را انجام دهید.

اقدامات پیشگیرانه شامل پوشیدن کفش یا صندل در محل‌های مرطوب عمومی می‌باشد، مانند استخرهای شنا و یا سالن‌های ورزشی. باید ناخن‌های پای خود را کوتاه و تمیز نگه دارید. مطمئن شوید پاهای شما خشک هستند. بعد از استحمام پاهای خود را به‌خوبی خشک نمایید.