درمان و رفع مشکلات و اختلالات واژن با لیزر مونالیزا

تحقیقات نشان داده اند که روش های درمانی جدید اختلالات آتروفی واژن که توسط لیزردرمانی انجام می شود، محرک تولید کلاژن هستند و از مقاربت دردناک جلوگیری می کنند.

ممکن است بیشتر افراد از لیزردرمانی در ناحیه واژن به دلیل تصور دردناک بودن آن دچار نگرانی شوند اما لیزر مونالیزا که به تایید fda امریکا رسیده است، اولین لیزری است که به طور اختصاصی برای درمان در ناحیه واژن طراحی شده و به بهبود زندگی زناشویی بسیاری از زنان کمک کرده است.

مونالیزا تاچ یک روش درمان دائمی، با حداقل تهاجم و با استفاده از لیزر است که به عنوان یک درمان انقلابی برای عوارض ناشی از پیری بر بافت‌های داخلی اندام تناسلی زنان، شناخته شده است. این فن آوری جدید، شامل یکی از پیشرفته‌ترین تکنیک‌های جوان سازی با نور لیزر است و یک روش ایمن و کارآمد بر اساس یک سیستم ابتکاری موسوم به SmartXide2 می‌باشد.

روش مونالیزا تاچ، با کمک یک منبع لیزر CO2 که نور پالسی را ساطع می‌کند، روشی مطمئن و دارای سطح عملکرد بسیار بالاست که به خصوص برای چنین درمانی طراحی شده است.

استفاده خلاقانه از لیزر فرکشنال می‌تواند به احیای حالت رشد مجدد (تروفیک) در منطقه وولو- واژن کمک کند.علاوه بر این تکنیک مونالیزا تاچ، اثرات جانبی مانند هورمون درمانی، ایجاد نمی‌کند. همچنین یک روش مناسب برای درمان بافت‌های واژن، پس از عمل جراحی برای تومورهای وابسته به دستگاه تناسلی زنان (پستان، تخمدان، رحم، وولو و واژن) می‌باشد.

علائم آتروفی واژن

دستگاه تناسلی زنانه نیز مانند دیگر اندام‌های بدن از گزند تغییرات ناشی از گذر زمان مصون نیست. تغییرات بافت واژن و فرج (پوست اطراف دهانه واژن) را که پس از توقف گردش استروژن رخ می‌دهد،آتروفی واژن – مهبل گویند.

این ناراحتی اکثراً پس از یائسگی و همچنین در بانوانی بروز می‌یابد که به دلیل تحت درمان سرطان بودن، دچار یائسگی زودرس می‌شوند. خوشبختانه تخصص یافتن در زمینه درمان این عارضه مورد استقبال بسیاری از بانوان فعال اجتماعی و جوان قرار گرفته است.

علی‌رغم شایع بودن آتروفی واژن، تنها 20 تا 25 درصد از بانوان برای رفع این مشکل به پزشک مراجعه می‌کنند.

علائم در برخی بانوان پیش از یائسگی بروز می‌یابد، حال آن که شماری دیگر تا سال‌ها پس از یائسگی یا اصلاً هیچ‌گاه با این مشکل روبرو نمی‌شوند. از علائم آتروفی واژن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• باریک شدن دیواره‌ی واژن
  • کوتاه و سفت شدن کانال واژن
  • خشک شدن واژن
  • لکه‌بینی و خونریزی پس از نزدیکی
  • نزدیکی دردناک
  • درد یا سوزش هنگام ادرار کردن
  • عفونت مکرر مجاری ادراری
  • بی‌اختیاری ادراری (ترشح ناخواسته)

سازو کار لیزر مونالیزا

در جوانسازی واژن با لیزر مونالیزا تاچ از پالس‌های انرژی لیزر فرکشنال CO2 برای درمان علائم ناشی از سندرم ادراری ـ تناسلی یائسگی (GSM) استفاده می‌شود. لیزر واژینال سلامت واژن را ارتقاء و کیفیت زندگی را بهبود می‌دهد. انرژی ملایم لیزر واکنش التیام‌بخشی بدن را برمی‌انگیزد و با افزایش دادن رشد کلاژن در بافت‌های واژن عملکرد طبیعی را به اندام تناسلی برمی‌گرداند.

مزایای لیزر مونالیزا

رفع درد هنگام رابطه زناشویی

این دستگاه لیزردرمانی به طور اختصاصی جهت درمان اختلالات دستگاه تناسلی و درمان آتروفی واژن طراحی شده است. بیماری آتروفی واژن باعث خشک شدن و نازک شدن دیواره های واژن می شود.

این مشکل معمولا بعد از یائسگی پیش میاید و باعث درد هنگام رابطه زناشویی و یا تاثیر بر دستگاه ادراری شود. عوامل دیگری که می توانند منجر به آتروفی شوند شامل بالا رفتن سن، زایمان سخت، زخم، شوک عصبی، شیردهی، استفاده طولانی مدت از قرص های ضد بارداری و آسیب جدی به واژن هستند.

زیبایی ناحیه واژن

درمان های صورت گرفته در امریکا و آزمایش های بالینی انجام شده در ایتالیا نتایج مثبتی را نشان می دهند.

برای بیشتر زنانی که از آتروفی واژن رنج می برند، لیزر مونالیزا تاچ به عنوان اولین لیزر مخصوص برای درمان آتروفی واژن، رفع سوزش و خارش، افزایش سفتی و مقاومت بافت، رفع مشکلات و دردهای مقاربتی، درمان بی اختیاری ادرار، روشن کردن پوست،کوچک کردن لابیا، زیبایی در ناحیه واژن است که زنان می توانند به عنوان یک درمان ایمن برای کاهش مشکلات در ناحیه واژن از آن استفاده کنند.

ترمیم مخاط واژن

لیزر مونالیزا تاچ برای خنثی کردن تاثیراتی که آتروفی واژن ایجاد می کند از القای تولید کلاژن در واژن استفاده می کند. القای کلاژن به ترمیم مخاط واژن کمک کرده و دیواره های آن را مرطوب می کند.

لیزر مونالیزا تاچ هم مانند درمان های استاندارد دیگر که توسط متخصصین پوست انجام می شود به بیهوشی نیازی ندارد و عوارض آن بسیار ناچیز است.عوارض درمان آتروفی واژن شامل کمی تورم و قرمزی است که حداکثر 1 تا 2 روز طول می کشد.

هر جلسه درمان آتروفی واژن کمتر از 10 دقیقه طول می کشد و باعث بالا رفتن میزان ترشح کلاژن و تکثیر سلولی می شود. درمان با لیزر مونالیزا به بهبود جریان خون و ضخیم شدن دیواره های واژن کمک می کند که این امر منجر به افزایش حساسیت در این ناحیه می شود.

روش کار

متخصص، داخل واژن را قبل از وارد کردن لیزر تا حد امکان خشک می‌کند. این بخش از درمان اندکی ناراحت کننده است. سپس متخصص پروب لیزر را وارد واژن می‌کند. بیمار لرزش خفیفی را داخل کانال واژینال حس می‌کند که در اکثر موارد کاملاً بدون درد است.

لیزر واژن با توجه به سطح راحتی بیمار حدود پنج دقیقه طول می‌کشد و پس از آن پروب بیرون آورده می‌شود. معمولاً توصیه می‌شود که سه جلسه درمان در فواصل شش هفته‌ای انجام شود و پس از آن درمان سالانه یک بار برای نگهداری نتایج یا در صورت عود کردن علائم تکرار شود.

نتایج

با استفاده از این روش درمانی بافت مخاطی واژن بهتر تغذیه شده و هیدراته می شود و بافت پوششی آن ضخیم تر، سفت تر (محکم تر شدن واژن) و انعطاف پذیر تر می شود. این روش همچنین سطح پی هاش (PH) مناسب را برای واژن ایجاد می کند و به این ترتیب می تواند یک محافظ طبیعی برای واژن ایجاد کرده و ریسک ایجاد عفونت زنان را کاهش دهد.

این روش درمانی به نسبت ساده فقط به چند دقیقه زمان نیاز دارد و بدون درد و عوارض جانبی است و در نهایت می تواند بافت واژن را به حالت محکم و انعطاف پذیر قبلی آن بر گردانده و تاثیرات مثبت بر کیفیت زندگی و روابط انسانی داشته باشد.