متفرقه

ترفند های خرید ارزان ترین بلیط های هوایی

1- ارزان ترین مکان را برای پرواز پیدا کنید

فرقی نمی‌کند دقیقاً به کجا می‌روید یا فقط می‌خواهید ارزان‌ترین کشور ممکن را برای پرواز پیدا کنید، Kiwi.com ابزاری عالی برای به راه انداختن هوس سرگردانی و صرفه‌جویی در هزینه‌های کلان است. به سایت آنها بروید و شهر مبدأ خود را وارد کنید، سپس محدوده تاریخی را برای پرواز انتخاب کنید. سپس هزینه های تقریبی در صدها کشور در سراسر جهان از نقطه عزیمت شما ظاهر می شود، در حالی که لیست مقاصد بر اساس قیمت مرتب شده است و به شما امکان می دهد مقرون به صرفه ترین مکانی را که می توانید پرواز کنید را مشاهده کنید.

2- ایرلاین های MIX AND MATCH

از یک موتور جستجوگر برای یافتن ارزان ترین بلیط ها استفاده کنید. Kiwi.com یکی از بهترین های آن هاست. با یک جستجوی کوچک در این موتور های جستجو می توانید هزینه زیادی را صرفه جویی کنید.

از طرف دیگر، Kiwi.com خطوط هوایی (از جمله خطوط هوایی ارزان قیمت) را با هم مقایسه می کند تا ارزان ترین مسیر را برای شما پیدا کند. مخصوصاً برای پروازهای طولانی مدت، این می تواند باعث صرفه جویی هزینه های گزافی شود. همین جستجو در Kiwi.com مسیری را با قیمت 459.80 دلار از طریق JetBlue، Norwegian Air و Vueling برمی گرداند. این یک پس انداز 171.40 دلاری است و زمان سفر حتی کوتاهتر است!

به طور معمول، رزرو یک سفر کامل با خطوط هوایی مختلف خطرناک است. به عنوان مثال، فرض کنید اولین پرواز شما با JetBlue با تاخیر انجام شد و شما پرواز اتصال خود را با نروژی ایر از دست دادید. از آنجا که خطوط هوایی هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند، نروژی ایر هیچ تعهدی برای تغییر زمان پرواز شما به صورت رایگان ندارد، بنابراین شما فقط پول خود را از دست خواهید داد. Kiwi.com در عوض ضمانت خود را ارائه می دهد که شامل تغییرات برنامه، تاخیر پرواز و کنسلی می شود. تا زمانی که به محض اطلاع از تاخیر با Kiwi.com تماس بگیرید، آنها بنا به صلاحدید شما یک پرواز کانکت جایگزین یا بازپرداخت کامل وجه را در اختیار شما قرار می دهند. ما خودمان از این ضمانت استفاده نکرده‌ایم، اما مطمئناً راهی جذاب برای از بین بردن خطر یک هک پرواز صرفه‌جو به نظر می‌رسد!

3- بلیط شهر مخفی را در نظر بگیرید

مسافران مدت ها پیش ترفندی را کشف کردند که اکنون به عنوان پروازهای “شهر پنهان” شناخته می شود. به طور خلاصه، گاهی اوقات پروازی که در شهری که می خواهید به آن سفر کنید، ارزان تر از پرواز مستقیم به آن است. بنابراین، در عوض، آن پرواز ارزانی را رزرو می‌کنید که به شهر مورد نظر شما متصل می‌شود و به آنجا پرواز می‌کنید، نه از مسیر فعلی.

ناگفته نماند که این به دلایل زیادی خطرناک است. در اینجا چند فاکتور برای در نظر گرفتن وجود دارد:

اگر چمدان شما چک شود، ممکن است به مقصد نهایی برود. به همین دلیل، با بلیط شهری مخفی، بهتر است فقط چمدان دستی داشته باشید.

ممکن است اجازه خروج از هواپیما را نداشته باشید (اگر همان هواپیما به سمت مقصد نهایی خود ادامه دهد).

خطوط هوایی ممکن است تشخیص دهند که شما از اتصال خود استفاده نکرده اید. گفتن عواقب این امر سخت است، به خصوص که مردم همیشه پروازها را از دست می دهند.

اکنون یک موتور جستجوی وب وجود دارد که بلیط های شهری مخفی را برای شما پیدا می کند. Skiplagged نامیده می شود و حتی توسط United Airlines که از این هک بحث برانگیز عصبانی بودند، شکایت کرد. ما هرگز از رویکرد شهر مخفی استفاده نکرده‌ایم، اما من چندین نفر را می‌شناسم که این کار را کرده‌اند، و پس‌اندازهای صرفه‌جویی به ثمر رسانده‌اند. با مسئولیت خود استفاده کنید!

4- پروازها را به صورت عمده بخرید

به‌عنوان یک قاعده کلی، اگر بلیط‌های پرواز خود را همزمان بخرید، ارزش بهتری خواهید داشت، اما تنها در صورتی که با یک شرکت هواپیمایی یا خطوط هوایی در یک اتحاد (مثلاً Star Alliance) باشند. به عنوان مثال، پرواز یک بلیط رفت و برگشت از نیویورک به لندن با هواپیمایی یونایتد ارزانتر از 2 بلیط یک طرفه خواهد بود.

در پروازهای چند شهر نیز می توانید از این مزیت استفاده کنید. به عنوان مثال، Virgin Atlantic مسیرهایی از شهر نیویورک به لندن، لندن به شانگهای و شانگهای به شهر نیویورک دارد. اگر همه این موارد را همزمان با استفاده از عملکرد جستجوی چند شهر در Skyscanner رزرو کنید، مقدار زیادی پول نقد پس انداز خواهید کرد.

یکی دیگر از راه‌های خرید عمده پروازها با قیمت کمتر، بلیط‌های دور دنیا و پاس‌های منطقه‌ای است. این‌ها بلیط‌های ویژه‌ای هستند که توسط اتحاد خطوط هوایی ارائه می‌شوند و به شما امکان می‌دهند با نرخ تخفیفی در سراسر جهان، یک قاره یا یک کشور سفر کنید. برای یادگیری نحوه رزرو اینها، حتما راهنمای نهایی ما برای بلیط های دور دنیا را بررسی کنید.

با همه اینها گفته شد، گاهی اوقات چند پرواز جداگانه رزرو شده با خطوط هوایی مقرون به صرفه همچنان ارزان تر از آنچه خطوط هوایی شریک می توانند ارائه دهند است. تنها راه برای اطمینان این است که از سایتی مانند Skyscanner استفاده کنید، مقصد خود را بررسی کنید، به عنوان چند شهر جستجو کنید یا در مقابل چندین رزرو یک طرفه برگردید، و خودتان را مقایسه کنید.

5- خطوط هوایی محلی را فراموش نکنید

در حالی که موتورهای جستجوی فوق عالی هستند، آنها همیشه خطوط هوایی کوچک را شامل نمی‌شوند، به خصوص در مسیرهای رزرو شده کمتر و/یا در مناطق دورافتاده. اگر در مکانی مبهم پرواز می کنید، در گوگل جستجو کنید و از اطراف بپرسید که آیا خط هوایی محلی وجود دارد یا خیر. در حالی که در آمریکای جنوبی بودیم فهمیدیم که LADE Air در آرژانتین (که توسط ارتش اداره می شود) پروازهای ارزانی به پاتاگونیا دارد که البته در موتورهای جستجوی آنلاین انبوه فهرست نشده است.

وقتی در موتور های جستجوگر یک شرکت کوچک محلی را پیدا کردید حتما سایت آنها و روز های پرواز را چک کنید تا دچار مشکل نشوید.

6- ارزان ترین روز را انتخاب کنید

اگر می توانید ارزان ترین روز را برای سفر انتخاب کنید. بلیط های وسط هفته ارزان تر از بلیط های آخر هفته هستند. برای خرید بلیط های داخلی بهترین روز خرید بلیط رفت در روز شنبه و برگشت دوشنبه است و برای خرید بلیط های خارجی بهترین روز رفت سه شنبه و برگشت چهارشنبه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا