اخبار

اخباری که در 2021 اتفاق افتادند

بایدن در یک سخنرانی قدرتمند ترامپ را صدا زد

به اعتراف خودش، او قصد داشت با ملت صحبت کند تا در مورد اقتصاد صحبت کند. در عوض، جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب، در 6 ژانویه به کشور رفت تا تلاش کند وقایعی را که در واشنگتن دی سی در روزی که مجلس کنگره برای تصویب نتایج انتخابات نوامبر تشکیل جلسه داده بودند، درک کند. بایدن در سخنرانی خود که توسط حساب توییتری انتقال ریاست جمهوری بایدن- هریس آپلود شد، گفت: “دموکراسی ما تحت تهاجم بی سابقه ای قرار دارد، بر خلاف آنچه در دوران مدرن دیده ایم. حمله به ارگ ​​آزادی، خود کاپیتول. یک حمله. به نمایندگان مردم… حمله ای به حاکمیت قانون که کمتر دیده شده است.»

وی ادامه داد و گفت: “صحنه های هرج و مرج در کاپیتول نشان دهنده یک آمریکای واقعی نیست. ما را نشان ندهید.” همانطور که بایدن ادامه داد: “این مخالفت نیست، بی نظمی است. هرج و مرج است. با فتنه هم مرز است و اکنون باید پایان یابد.”

بایدن اعلام کرد که سخنان یک رئیس جمهور مهم است

بایدن قوی ترین کلمات خود را برای سلف آینده خود، دونالد ترامپ، که قرار است در 20 ژانویه ترک کند، گفت: «شما قبلاً از من شنیده اید که در زمینه متفاوتی می گویم: سخنان رئیس جمهور مهم است، نه. مهم نیست که آن رئیس جمهور چقدر خوب یا بد باشد، در بهترین حالت، سخنان یک رئیس جمهور می تواند الهام بخش باشد، در بدترین حالت، آنها می توانند تحریک کنند. بنابراین، من از رئیس جمهور ترامپ می خواهم که اکنون به تلویزیون ملی برود تا به سوگند خود عمل کند و از قانون اساسی دفاع کند. و خواستار پایان این محاصره شوید.»

بایدن مشت های خود را کوتاه نکرد و گفت که شورش های دی سی “اعتراض نبود”. در عوض، او اعلام کرد: “این [یک] شورش است.” او سپس وقایع را در چشم انداز قرار داد: «یادآوری امروز – که یک یادآور دردناک است – [این است که] دموکراسی شکننده است و برای حفظ آن به افرادی با حسن نیت نیاز است، رهبرانی با شجاعت برای ایستادن، که وقف دستیابی به قدرت نیستند. .. به هر قیمتی، اما به نفع عمومی».

رسانه‌های اجتماعی از رویدادهای در حال وقوع در شوک هستند

رسانه های اجتماعی مملو از شوک و خشم نسبت به اتفاقاتی بود که در واشنگتن دی سی رخ داد. همانطور که ابی دی. فیلیپ، خبرنگار سیاسی CNN در توییتر نوشت: “نمایش قدرت باورنکردنی که در تابستان امسال در دی سی دیدیم… کجاست؟ این به هیچ وجه نزدیک به آنچه امروز می بینیم نبود، زیرا قانونگذاران در هر دو مجلس هستند. در قرنطینه هستند و نمی توانند به وظایف خود ادامه دهند، در حالی که معترضان خشونت آمیز به کاپیتول یورش می برند.”

کاربر دیگری به دولت آینده هشدار داد، “بایدن و مدیرش باید از کسانی که آلمان را پس از جنگ جهانی دوم بازسازی کردند یاد بگیرند. در غیر این صورت ایالات متحده برای مدت طولانی محکوم به فنا خواهد بود، نه فقط در هفته های آینده و امشب.”

در حالی که بایدن به دنبال آرامش بود، صداهایی در توییتر شنیده می شود که به دنبال عدالت هستند. حداقل یکی از اعضای مجلس، ایلهان عمر، در توییتی نوشت: “من در حال تنظیم مواد استیضاح هستم. دونالد جی ترامپ باید توسط مجلس نمایندگان استیضاح شود و توسط سنای ایالات متحده از سمت خود برکنار شود. ما نمی توانیم به او اجازه دهیم. برای باقی ماندن در مقام، مسئله حفظ جمهوری ماست و ما باید به سوگند خود عمل کنیم.”

دلیل واقعی حضور جورج دبلیو بوش در مراسم تحلیف جو بایدن

در حالی که جهان هنوز در حال حدس و گمان است که آیا دونالد ترامپ، رئیس جمهور مستعفی ممکن است در مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور منتخب در 20 ژانویه شرکت کند یا خیر، می دانیم که حداقل یک جمهوری خواه برجسته در این مراسم حضور خواهد داشت: رئیس جمهور سابق جورج دبلیو بوش، که اکنون تنها فرمانده سابق جمهوری خواه زنده است. حضور بوش در این مراسم توسط فردی فورد، رئیس دفتر وی تأیید شد و وی در توییتی نوشت: «رئیس‌جمهور و خانم بوش مشتاقانه منتظر بازگشت به کاپیتول برای ادای سوگند بایدن و معاون رئیس‌جمهور هریس هستند.»

رئیس‌جمهور سابق و خانم بوش که در تگزاس زندگی می‌کنند و از سیاست دور مانده‌اند، از سال 2009 به بعد، شرکت در تک تک مراسم تحلیف را مهم اعلام کرده‌اند. فورد نوشت: «من معتقدم این هشتمین مراسم تحلیف آنها خواهد بود. امتیاز حضور – پرزیدنت ترامپ که اخیراً است – و شاهد انتقال مسالمت آمیز قدرت، ویژگی بارز دموکراسی ما است که هرگز قدیمی نمی شود.»

رسانه های اجتماعی زمان اعلام جرج دبلیو بوش را تحسین کردند

رسانه های اجتماعی بوش ها را به خاطر تصمیمشان برای حضور در این مراسم تحسین کردند، که بسیاری از آنها در زمان و لحن اعلام اهمیت می دیدند. یکی از کاربران توییتر به سادگی گفت: “این یک حرکت نمادین عالی است. خبر خوب.” دیگری با بیان شیواتر خود را بیان کرد و در توییتر نوشت: “از شما متشکرم آقای رئیس جمهور. من می دانم که بسیاری از جناح چپ بوش را تحقیر می کنند و من کسی هستم که فکر می کنم جنگ او در عراق یک اشتباه حماسی بود. با این حال – هرگز شک نکردم که او مرد خوبی است. ما اکنون تفاوت بین یک مرد خوب در بوش و یک مرد بد را در ترامپ می بینیم.

تایید فورد مبنی بر اینکه بوش ها در مراسم تحلیف بایدن شرکت خواهند کرد، در آستانه جلسه ای از سوی خانه های مشترک کنگره برای تایید پیروزی جو بایدن و کامالا هریس در نظرسنجی ها، CNBC صورت می گیرد. در شبکه های اجتماعی گم نشد که پیروزی خود بوش که آن هم زیر ابری بود، توسط رقیب او ال گور دو دهه پیش تایید شد. برخی حتی تلاش کردند تا ویدئویی را که گور در آن پیروزی بوش را اعلام می‌کند، به عنوان یادآوری روزهای نه چندان دور پیش از آن، کشف کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا