متفرقه

انتخاب های سبک زندگی سالم

وقت آن است که روی خودتان و انتخاب های سبک زندگی سالم تمرکز کنید. انتخاب سبک زندگی یک تصمیم شخصی و آگاهانه برای انجام رفتاری است که ممکن است خطر آسیب یا بیماری را افزایش یا کاهش دهد.

انتخاب سبک زندگی سالم در زندگی روزمره ما می تواند هم از نظر جسمی و هم از نظر روانی به نفع ما باشد. انتخاب عادات سالم تر منجر به زندگی طولانی تر و شادتر در کنار هم خواهد شد. به علاوه خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش خواهد داد. اما انتخاب های سالم تر آسان نیست. وسوسه ها و حواس پرتی های زیادی وجود دارند که می توانند شما را از عادات روزانه مثبت و سالم دور کنند. اینجا جایی است که ما می توانیم به شما کمک کنیم.

ما طیف وسیعی از متخصصان را در اختیار داریم که به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می کنند، لازم نیست به تنهایی تلاش کنید.

در مای کلینیک، پزشکان، پرستاران، کارکنان و متخصصان بهداشت متفقین ما اینجا هستند تا به طور کلی به شما کمک کنند و از شما مراقبت کنند.

هدف ما این نیست که به شما دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه بدهیم تا هر چیزی را که از آن لذت می‌برید حذف کنید، کالری بشمارید و هر روز یک ماراتن بدوید. در مای کلینیک، ما اینجا هستیم تا شما را در مسیر درست حمایت و راهنمایی کنیم. ما می توانیم در موارد زیر به شما کمک کنیم:

  • تعیین اهداف قابل دستیابی
  • قرار دادن اهداف در حال حرکت
  • اندازه گیری
  • آموزش انتخاب سبک زندگی سالم
  • بازتاب و رها کردن عادات، رفتارها و چالش های گذشته مانند ترک سیگار

و خیلی چیزهای دیگر

برخی از ایده های انتخاب سبک زندگی سالم برای اجرا:

1. به طور منظم ورزش کنید. اگر به طور منظم ورزش نمی کنید، به احتمال زیاد این هدف شما برای مدتی بوده است. اما رعایت یک برنامه تمرینی ساده تر از انجام آن است. با این حال، هنگامی که آن را در روال خود ادغام کردید، به یک عادت ساده تبدیل می شود. همانطور که می دانید، ورزش فواید جسمی و روحی بسیاری دارد که بر زندگی روزمره ما تأثیر می گذارد. برای دریافت فواید، باید برنامه ریزی کنید که سه بار در هفته تمرینات قدرتی انجام دهید و دو بار در هفته کاردیو انجام دهید. همچنین باید دو روز در هفته به طور فعال استراحت کنید! ورزش بارداری را فراموش نکنید.

2. حفظ وزن سالم بدن: وزن نیز معیار مهمی است که می تواند توسعه بیماری ها و بیماری های آینده را تعیین کند و همچنین بر نگرانی های سلامتی موجود تاثیر بگذارد.

3. بیشتر بایستید و از نشستن و نشستن اجتناب کنید. نشستن بیش از حد روی صندلی می تواند منشا بسیاری از بیماری ها باشد. تنها چند دقیقه ایستادن می تواند خطرات را کاهش دهد. بنابراین برای کسانی که تمام روز پشت میز کار می کنند، اگر می توانید چند دقیقه پیاده روی کنید و دراز بکشید. با این حال بهتر است، اگر می توانید پشت میز خود بایستید و کار کنید، این یک جایگزین سالم برای نشستن است. اضافه کردن کشش ساده در حین ایستادن می تواند گردش خون و متابولیسم را بیشتر بهبود بخشد. منبع

4. از مصرف شکر اجتناب کنید. همانطور که بسیاری از کارشناسان می گویند، شکر مفید نیست و برای سلامتی مضر است. شکر فرآوری شده می تواند منجر به افزایش وزن شود که می تواند منشا برخی بیماری ها باشد. شکر مواد مغذی ضروری ندارد و برای دندان مضر است. فروکتوز موجود در قند می تواند منجر به آسیب کبدی شود و می تواند باعث مقاومت به انسولین شود که می تواند باعث دیابت نوع 2 شود. بنابراین واقعاً به رژیم غذایی خود نگاهی دقیق بیندازید و میزان قندی را که به صورت روزانه و/یا هفتگی مصرف می کنید در نظر بگیرید. تشخیص میزان شکری که می خورید به شما کمک می کند تعیین کنید که چه مقدار شکر باید از رژیم غذایی خود حذف کنید.

5. چربی های سالم تر را انتخاب کنید. همه چربی ها به یک اندازه تولید نمی شوند. شما باید از چربی های ناسالم اجتناب کنید و چربی های سالم را انتخاب کنید زیرا بر توانایی های جسمی شما تاثیر می گذارند. چربی های سالم می توانند به کاهش کلسترول بد کمک کنند و به کاهش وزن بیش از حد کمک کنند. شما می توانید چربی های سالم را در آووکادو، روغن نارگیل، کره، روغن های فراوری شده و امگا ۳ ها پیدا کنید.

https://salemziba.com/introducing/liposuction-top-doctors/

6. سبزیجات و میوه های بیشتری بخورید. همانطور که بسیاری از متخصصان تغذیه و سلامت می گویند، خوردن مقدار زیادی سبزیجات و میوه ها برای شما و سلامتی شما مفید است. سبزیجات و میوه ها حاوی ویتامین، فیبر و سایر مواد مغذی حیاتی هستند و با مصرف برخی سبزیجات و میوه ها می توان مواد مغذی ضروری را تامین کرد.

برای داشتن یک زندگی سالم و با نشاط لازم است در ابعاد سلامت روانی و جسمانی مواردی را رعایت کنید. یعنی نمی شود فقط روی جنبه جسمانی تمرکز کردو مثلا فقط ورزش کرد (حتی در دوران بارداری انجام ورزش بارداری مهم است)، غذا های سالم خورد. در کنار رعایت سلامت جسمانی باید توجه ویژه ای هم به سلامت روانی داشت تا به داشتن یک سبک زندگی سالم نزدیک تر شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا