متفرقه

بخشهای مهمی از توصیه های تربیت کودک برای خانواده مدرن امروزی

1. شخصیت با مثال رشد می کند

هر کاری که شما انجام می دهید بسیار مهم استف فرزندان شما رفتارهای شما را تماشا می کنند. شما برای آنها الگوهای مهمی هستید. شخصیت و اخلاق آنها در ابتدا در خانه تشکیل میشود. آنها تمام رفتارهای شما را زیر نظر دارند. باید فردی باشید که دویت دارید زمانی که بزرگ شدند به آن تبدیل شوند. تصمیم گیری های خوب در مورد شخصیت و اخلاق را به درستی تمرین کنید اگر به دنبال این هستید که آنها به انسان های خوبی تبدیل شوند.

به عنوان مثال، اگر در حال انجام یک بازی رومیزی با آنها هستید، تقلب نکنید. اگر تقلب کنید، یاد می‌گیرند که تقلب در بازی‌های رومیزی اشکالی ندارد. تقلب می تواند به یک شیب لغزنده تبدیل شود. این می تواند از بازی های رومیزی به تقلب در مدرسه یا امتحانات تبدیل شود.

با مثالی برای خیانت کردن، فرزندتان را برای دردسر قرار ندهید. در عوض، با بازی صادقانه، حتی اگر به معنای باختن باشد، نمونه ای از صداقت و شخصیت قوی باشید.

2. بگذارید فرزندتان بچه باشد

کاری نکنید که فرزندتان خیلی سریع بزرگ شود. بگذارید زندگی را در سنی که هستند تجربه کنند. زیرا آنها فقط یک بار کوچک هستند.

از آنها انتظار نداشته باشید که مانند بزرگسالان مینیاتوری رفتار کنند. بچه ها با بزرگسالان فرق دارند. بچه‌ها نسبت به بزرگسالان از نظر جسمی فعال‌تر هستند، به خواب بیشتری نیاز دارند و به طور طبیعی بسیار کنجکاو هستند.

به آن ها اجازه دهید بچه باشند. انتظارات خود را از آن ها با این واقعیت هماهنگ کنید که آن ها کودک هستند و نه بزرگ سال. اجازه دهید آن ها بدوند و بازی کنند. درخواست از یک کودک دو ساله برای نشستن و سکوت کردن برای ساعت ها در پایان واقع بینانه نیست.

به عنوان مثال، شما می خواهید کودک نوپای خود را در معرض فرهنگ و هنر قرار دهید، بنابراین بلیط های سمفونی را خریداری می کنید. شما یک شب کودک دو ساله خود را به یک کنسرت سه ساعته می برید و از اینکه او یک جا نمی نشیند به شدت ناامید می شوید. بدتر از همه، آنها با صدای بلند هستند و برای دیگر مشتریان مخرب هستند. شما نیت خوبی داشتید، اما احتمالاً بهتر بود هم شما و هم فرزندتان در کلاس موسیقی Mommy and Me شرکت کنید که دارای موسیقی کلاسیک است.

به این ترتیب شما می توانید آن ها را در یک فضای کودکانه و کودکانه در معرض هنر و فرهنگ قرار دهید که به کودکان اجازه می دهد مانند بچه ها عمل کنند. بنابراین، خودتان و فرزندتان را برای شکست آماده کنید و انتظار داشته باشید که آن ها بزرگ تر از هر موقعیتی عمل کنند.

3. از کمک استفاده کنید

پرستار بچه می تواند به شما کمک کند تا یک فرد سالم باقی بمانید. اگر استخدام پرستار بچه یا پرستار بچه در بودجه شما نیست، دوستی پیدا کنید که بتواند مراقبت از کودک را با شما مبادله کند. شما کوچولوی آنها را تماشا می کنید و آنها مال شما را تماشا می کنند. که همچنین آن را به یک بازی برای کودک شما تبدیل می کند. این یک وضعیت برد-برد است.

والدین به زمان استراحت نیاز دارند. اگر شما یک مراقب تمام وقت برای فرزند خود هستید، مطمئن شوید که هر از چند گاهی استراحت می کنید. وقتی برای خودتان وقت بگذارید، مراقب بهتری خواهید بود.

فکر نکنید چون شما پدر و مادر هستید باید همه این کارها را خودتان انجام دهید. بزرگ کردن یک کودک در یک روستا لازم است. روستای خود را بپذیرید و به آن ها اجازه دهید به شما کمک کنند.

خودتان را از فرزندتان جدا کنید تا بتوانید خود را شارژ کنید. شما شخصیت بهتری خواهید داشت، آماده برای والد شدن خواهید بود و بهتر است چالش های فرزندپروری را به خاطر زمان کوتاهی که صرف کردید، بپذیرید.

4. اجازه دهید فرزندتان شکست را تجربه کند

هر بار که فرزندتان به سمت شکست می رود، او را نجات ندهید. اجازه دهید فرزندتان شکست بخورد. مخصوصاً وقتی جوان هستند. به آنها اجازه دهید زودتر در مورد احساس شکست و چگونگی بهبودی از شکست یاد بگیرند. در کنار آنها باشید تا آنها را در این تجربه راهنمایی کنید، اما آنها را از شکست خود نجات ندهید.

به عنوان مثال، فرزند شما در حال کار بر روی یک پروژه مدرسه ای است که شامل ساخت یک برج است و شما می توانید ببینید که نتیجه نهایی از هم خواهد پاشید زیرا آن ها به اندازه کافی پایگاه را قوی نکرده اند. شما به فرزندتان می گویید که آن ها باید پایگاه را قوی تر کنند. آن ها نمی خواهند این کار را به شیوه شما انجام دهند. آن ها اصرار دارند که این کار را به شیوه خود انجام دهند.

پروژه آنها را بعد از رفتن به رختخواب اصلاح نکنید. روز بعد وقتی به مدرسه می‌روند و بعد از آوردن آن به کلاس می‌افتد، می‌توانند تمام تلاش خود را برای تعمیر سازه به‌تنهایی انجام دهند. شما در طول مسیر راهنمایی کردید و آنها نپذیرفتند.

راه خود را برای جلوگیری از شکست آنها مجبور نکنید. به آنها اجازه دهید در این زمینه شکست بخورند، زیرا آنها باید تجربه کنند که شکست چگونه است و چگونه بهبود یابند. آیا فرزند شما از هم می پاشد، می شکند و گریه می کند یا قطعات را برمی دارد و تا جایی که می تواند سریع و موثر برج را تعمیر می کند؟ می‌توانید با پرسیدن «اگر برج وقتی وارد مدرسه می‌شوید واژگون شود، چگونه می‌توانید آن را تعمیر کنید؟» کمک کنید.

شما این کار را برای آن ها انجام نمی دهید. شما به آن ها کمک می کنید که از نظر ذهنی برای شکست احتمالی قبل از وقوع آن آماده شوند. مواردی وجود خواهد داشت که شما می توانید به آن ها در حل مشکلات کمک کنید. این همیشه بهتر از این است که برای نجات آن ها تلاش کنید.

روزی شما برای نجات و کمک به فرزندتان آنجا نخواهید بود. شما می خواهید مهارت هایی مانند تاب آوری را در او تقویت کنید تا وقتی با شکست مواجه می شود بتواند به خودش کمک کند.

5. کودکی آنها را از دست ندهید

آنها فقط یک بار کوچک هستند. دوران کودکی تکرار شدنی نیست با کار زیاد کودکی خود را از دست ندهید. فرزندانتان شما را بیشتر از چیزی می خواهند.

تعادل خوبی بین کار و زمان کودک خود ایجاد کنید تا بخشی فعال و پر جنب و جوش از دوران کودکی او باشید.

نتیجه گیری

بچه ها در کنار والدین خود بزرگ میشوند. پس هیچ گاه به خودتان سخت نگیرید. همه ما در جایگاه خانواده گاهی مرتکب اشتباه میشویم، چیزی با عنوان خانواده کامل وجود ندارد. و فرزندان ما با وجود اشتباهاتی که ما انجام می دهیم بزرگ می شوند. از اشتباهات خود تجربه کسب کنیدو رشد کنید. ما نیز در کنار کودکان خود رشد می کنیم زیرا یاد میگیریم که چگونه بهتر عمل کنیم و بهترین باشیم.فقط تمام تلاش خود را بکنید و این باعث بخشش فراوان فرزندانتان خواهد شد.

نکات کلیدی دیگر در خصوص تربیت فرزندان

  1. از شادی و لبخند کودکان خود محافظت کنید
  2. از حرفهای پزشک کودک خود پیروی کنید
  3. همیشه به آنها راست بگویید
  4. در مورد ایمنی همیشه هوشیار باشید
  5. برنامه های تربیتی خود را نیز به دیگران انتقال دهید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا