متفرقه

برای یادگیری زبان دوم چه قانون هایی را باید رعایت کنیم؟

یادگیری زبان خارجی آسان نیست، اما غیرممکن هم نیست. شما باید سخت کار کنید، اما نتیجه ارزش آن را خواهد داشت. مانند هر چیز دیگری، یادگیری یک زبان دیگر نیز قوانینی دارد که فرآیند را آسان تر می کند. فیلم برای تقویت زبان

متوجه باشید که بزرگسالان در واقع زبان آموزان بهتری نسبت به بچه ها هستند.

اکنون که به منابع زیادی برای شروع مجهز شده اید، بیایید با بزرگترین مشکل مقابله کنیم. نه گرامر، نه واژگان، نه کمبود منابع، بلکه ناتوان کننده تصورات نادرست در مورد پتانسیل یادگیری شما.

رایج‌ترین تصور غلط «من تسلیم می‌شوم» این است: من برای مسلط شدن خیلی مسن هستم. سریال برای تقویت زبان

خوشحالم که حامل خبرهای خوبی هستم و به شما می گویم که تحقیقات تأیید کرده است که بزرگسالان می توانند زبان آموزان بهتری نسبت به بچه ها باشند. این مطالعه در دانشگاه حیفا نشان داده است که در شرایط مناسب، بزرگسالان بهتر از همتایان جوان‌تر خود به قواعد دستور زبان غیرقابل توضیح شهود نشان می‌دهند. [یادداشت از تیم: این توسط کتاب به عبارت دیگر و اثر هاکوتا تایید شده است.]

همچنین، هیچ مطالعه ای هیچ ارتباط مستقیمی بین کاهش مهارت اکتساب زبان و افزایش سن نشان نداده است. تنها یک روند نزولی کلی در فراگیری زبان در بزرگسالان وجود دارد که احتمالاً بیشتر به عوامل محیطی که می‌توانند تغییر کنند بستگی دارد (مانند ساعات کاری طولانی که زمان مطالعه را کم می‌کند). چیزی که دوست من Khatzumoto (alljapaneseallthetime.com) زمانی گفت که من دوست داشتم این بود: «بچه ها بهتر از شما زبان آموزان نیستند. آنها فقط هیچ راه فراری ندارند.»

در بزرگسالی، خبر خوب این است که می‌توانیم از محیط غوطه‌ور شدن بدون نیاز به سفر، خرج کردن پول زیاد یا بازگشت به دوران کودکی الگوبرداری کنیم.

دایره لغات خود را گسترش دهید.

تکرار روت کافی نیست.

و در حالی که درست است که قرار گرفتن در معرض مکرر گاهی اوقات یک کلمه را در حافظه شما می سوزاند، فراموش کردن کلمه ای که قبلاً ده ها بار شنیده اید می تواند خسته کننده باشد.

برای این کار، پیشنهاد می‌کنم یادداشت‌هایی درباره کلمه مورد نظر خود بیاورید، که به چسباندن کلمه به حافظه شما کمک می‌کند تا به‌طور مؤثرتری آن را بچسبانید. اساساً، شما یک داستان خنده دار، احمقانه یا به یاد ماندنی برای خود تعریف می کنید تا با یک کلمه خاص مرتبط شوید. شما می توانید یادداشت را خودتان بیابید، اما یک منبع فوق العاده (و رایگان) که من به شدت توصیه می کنم memrise.com است.

برای مثال، فرض کنید شما در حال یادگیری زبان اسپانیایی هستید و به نظر نمی‌رسد به یاد داشته باشید که «caber» به معنای «مناسب بودن» است، مهم نیست که چند بار آن را ببینید. چرا یک ارتباط هوشمندانه مانند آنچه در Memrise یافتم ایجاد نکنید:

این ارتباط [caber -> cab, bear -> fitting a bear in a cab] باعث می شود که به خاطر سپردن این کلمه یک سینچ باشد.

ممکن است فرآیندی طولانی به نظر برسد، اما چند بار آن را امتحان کنید، و به سرعت متوجه خواهید شد که چرا اینقدر موثر است. و شما فقط باید چند بار این قلاب را به خاطر بیاورید، و سپس زمانی که کلمه به بخشی طبیعی از توانایی شما برای استفاده سریع از زبان تبدیل شد، می توانید آن را کنار بگذارید.

اشتباهات را بپذیرید.

بیش از نیمی از کره زمین به بیش از یک زبان صحبت می کنند.

این بدان معناست که تک زبانگی یک پیامد فرهنگی است نه بیولوژیکی. بنابراین، وقتی بزرگسالان (حداقل در دنیای انگلیسی زبان) در یادگیری زبان شکست می خورند، به این دلیل نیست که ژن های مناسب یا مزخرفات دیگری از این دست را ندارند. این به این دلیل است که سیستمی که آنها برای یادگیری زبان استفاده کرده اند خراب است.

روش‌های تدریس سنتی، یادگیری زبان را مانند هر موضوع آکادمیک دیگری، بر اساس رویکردی که از زمانی که چارلز دیکنز در حال یادگیری لاتین بود، به سختی تغییر کرده است، تلقی می‌کند. تفاوت بین زبان مادری شما (L1) و زبان مقصد شما (L2) به عنوان قواعد واژگان و دستور زبان برای حفظ کردن ارائه می شود. ایده سنتی: آنها را “همه” بشناسید و زبان را بلد باشید. به اندازه کافی منطقی به نظر می رسد، درست است؟

مشکل این است که شما هرگز نمی توانید واقعاً یک زبان را “یاد بگیرید”، به آن عادت می کنید. این چیزی نیست که شما بدانید یا ندانید؛ وسیله ارتباط بین انسانهاست زبان‌ها را نباید به‌تنهایی یاد گرفت، بلکه باید از آنها استفاده کرد.

روشی که شما به عنوان یک مبتدی این کار را انجام می دهید این است که از همه چیزهایی که می دانید با تاکید بر ارتباطات و نه بر کمال استفاده کنید. این تفاوت محوری است. مطمئناً، می توانید صبر کنید تا آماده باشید و بگویید “ببخشید آقای مهربان، می توانید مرا به نزدیکترین حمام راهنمایی کنید؟” اما “حمام کجا؟” در واقع همان اطلاعات ضروری را منتقل می کند، فقط لذت های اضافی را حذف می کند. شما به خاطر این صراحت بخشیده خواهید شد، زیرا همیشه آشکار است که شما یک یادگیرنده هستید.

نگران ناراحت کردن افراد بومی به دلیل «جسور بودن» نباشید که با آنها به زبان خودشان صحبت کنید.

یکی از بهترین کارهایی که می توانید در مراحل اولیه انجام دهید این است که سعی نکنید همه چیز را کامل به دست آورید، بلکه از اشتباه کردن استقبال کنید. من تمام تلاشم را می کنم تا حداقل روزی 200 اشتباه مرتکب شوم! به این ترتیب می دانم که واقعاً از زبان استفاده می کنم و آن را تمرین می کنم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا