متفرقه

دلایلی که باعث می شود بیشتر زندگی کنیم

در حالی که هیچ ضمانت یا روشی وجود ندارد که بتواند به شما بگوید چند سال عمر می کنید(علیرغم گفته ‌های اکچوئرها)، معیارهای ساده زیادی وجود دارد که می‌ تواند به پیش‌ بینی طولانی ‌تر از بسیاری از تقویم‌ ها کمک کند.

1. ارزش یک دوره کوتاه را می دانید

حتی اگر هرگز برای ماراتن تمرین نکرده‌اید و دقیقاً در باشگاه زندگی نمی‌کنید، ممکن است از افرادی که فقط به خاطر دویدن دویدن می‌کنند بیشتر زندگی کنید.

بر اساس مطالعه ای که در سال 2015 در مجله کالج قلب و عروق آمریکا منتشر شد، میزان ایده آل دویدنی که یک فرد برای زندگی طولانی باید برای آن تلاش کند، 60 تا 144 دقیقه در هفته است که به سه دویدن تقسیم می شود. این مطالعه 12 ساله 1098 فرد سالم را مورد بررسی قرار داد و دریافت که انجام این تعهد ساده موثرتر از دویدن برای دوره های طولانی تر و شدیدتر است.

مایکل سریل، یک انجمن ملی قدرت و تهویه و مربی شخصی دارای گواهینامه ورزشی شورای آمریکایی مستقر در ویتیر، کالیفرنیا، می‌گوید: «افراد برای داشتن یک زندگی طولانی و سالم، چقدر زمان لازم را برای آمادگی جسمانی اختصاص می‌دهند.

2. شما یک پروانه اجتماعی هستید

اگر پرخوری نتفلیکس جذاب تر از یک شب بیرون آمدن به نظر می رسد، این یکی را دوست نخواهید داشت. محققان دانشگاه کمبریج دریافتند که زندگی اجتماعی شما یک شاخص عالی برای مدت زمان زندگی شما است.

متاآنالیز 2010 منتشر شده در PloS One نشان می دهد که انزوای اجتماعی برای سلامتی ما مضر است. در واقع، افرادی که زندگی اجتماعی سالمی دارند 50 درصد بیشتر از زاهدان محلی زنده می مانند.

برای یک دیدگاه کوچک، این یافته ها به این معنی است که انزوای اجتماعی با سایر عوامل خطر مرگ و میر مانند سیگار کشیدن و اعتیاد به الکل قابل مقایسه است و از خطرات مرتبط با چاقی و کم تحرکی بیشتر است.

3. شما سیبی شکل نیستید

بر اساس مطالعه ای که در سال 2008 در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد، داشتن شکم بزرگ می تواند خطر مرگ و میر شما را تقریبا دو برابر کند، حتی اگر شاخص توده بدنی شما در محدوده “سالم” قرار گیرد.

این مطالعه که بیش از 350000 نفر را در اروپا مورد بررسی قرار داد، نشان داد که داشتن دور کمر بیشتر از 47.2 اینچ برای مردان و 39.4 اینچ برای زنان، خطر مرگ زودرس را در مقایسه با افرادی که کمر کوچک‌تری داشتند، دو برابر می‌کند.

4. شما حس یک هدف عالی دارید

این ممکن است مانند یک سوال ترفند به نظر برسد، اما آیا احساس می کنید زندگی شما معنایی دارد؟ با دقت فکر کنید – پاسخ شما ممکن است تعیین کند که چقدر زندگی می کنید.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در Lancet، افرادی که معتقدند زندگی‌شان هدف بیشتری دارد، نسبت به کسانی که معنای واضحی در زندگی احساس نمی‌کنند، بیشتر عمر می‌کنند.

این مطالعه نزدیک به 9000 نفر را مورد بررسی قرار داد و آنها را بر اساس چهار دسته در طیف وسیعی از رفاه شخصی از بالاترین تا پایین ترین رتبه بندی کرد. نتایج جالب بود: افرادی که احساس می‌کردند زندگی معنادارتری دارند، بیشتر از همسالان خود زندگی می‌کردند که این کار را نداشتند. افرادی که در پایین ترین رده در این مطالعه قرار داشتند، 29 درصد میزان مرگ و میر در یک بازه زمانی هشت ساله داشتند، در حالی که افرادی که بالاترین حس هدف را داشتند، تنها 9 درصد نرخ مرگ و میر داشتند.

اگر فکر می کنید جزو دسته دوم نیستید، معنایی به زندگی خود بیاورید: داوطلب شوید، یک حیوان خانگی بگیرید، یک پروژه را شروع کنید، یا چیز خاصی را پیدا کنید که باعث می شود احساس کنید در حال ایجاد تفاوت هستید.

5. شما فردی وظیفه شناس هستید

بر اساس مطالعه ای که در سال 2006 در مجله Age منتشر شد، افرادی که تا 100 سالگی زندگی کرده اند، ویژگی های شخصیتی مشترکی دارند: آنها با وجدان، برونگرا و باز هستند.

محققان حدس می زنند که افراد با وجدان در مورد رژیم غذایی و ورزش، خود انضباط بیشتری دارند و کمتر سیگار می کشند و الکل مصرف می کنند.

در همین حال، شخصیت برونگرا با خوش بینی همراه است که به کاهش سطح استرس ترجمه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا