اخبار

سال عجیب:3 داستان سیاسی عجیب که سال 2021 را تکان داد

در بحبوحه یک بیماری همه گیر، نگرانی های فزاینده در مورد آینده دموکراسی آمریکا، بهبود اقتصادی نابرابر و رئیس جمهور سابق که حاضر به واگذاری صحنه نیست، سیاست در ایالات متحده امسال مملو از اضطراب و خشم بود.

سپس قانونگذاران ایالت کانکتیکات بودند که فکر کردند اولویت واقعی باید نامگذاری یک غذای رسمی ایالتی، پیتزا باشد.

فراتر از سرفصل‌های تلخ، برخی از داستان‌ها به ما یادآوری می‌کنند که سیاست می‌تواند فراخوانی عجیب و غریب باشد، چیزی که افراد ناتوان، عجیب، کج‌اندیش و کاملاً عجیب را به سمت خود جذب می‌کند تا در پست‌های دولتی شرکت کنند، یا تلاش کنند در بحث ملی تأثیر بگذارند. در اینجا نگاهی به عجیب ترین داستان های سیاسی سال داریم.

فرماندار یوتا به خاطر … نامش فراخوانده می شود؟

بچه ها می توانند ظالم باشند. همانطور که اسپنسر کاکس (R) فرماندار یوتا متوجه شد، افرادی که به نام خانوادگی کسی اعتراض می کنند نیز می توانند.

یک شهروند عصبانی، اما ناشناس، در ماه اوت نامه ای به فرماندار دوره اول ارسال کرد و از وی خواست نام خانوادگی خود را تغییر دهد، مبادا “مردم شایسته” در ایالت محل زندگی او برای برکناری او از سمت خود کمپین فراخوانی ترتیب دهند.

نمی‌دانم این را می‌دانید یا نه، اما وقتی مردم نام خانوادگی شما را می‌گویند، شبیه کلمه خروس است. این زشت است!» مؤسسه در نامه ای که کاکس به صورت آنلاین به اشتراک گذاشت نوشت. “به دلیل عدم تمایل شما به تغییر نام خانوادگی زشت، کثیف و فحاشی خود من و هزاران یوتان دیگر در اعتراض خواهند نشست، نه ایستاده، تا زمانی که نام خانوادگی شنیع خود را به چیزی کمتر توهین آمیز تغییر دهید.”

خبر بد برای Beehiver خشمگین: یوتا مکانیزم فراخوانی در قوانین ایالتی ندارد. کاکس که در سال 2020 با اختلاف 32 امتیازی برنده شد، تا چند سال دیگر در امان است.

1.تیم برتر نیوجرسی یک بازی خیره کننده را از دست داد

رئیس سنای نیوجرسی، استفان سوینی (D) برای سال ها یکی از قدرتمندترین چهره ها در سیاست ایالت گاردن بود. او برای فرمانداران، چه دموکرات و چه جمهوری خواه، که تقریباً بر سر همه چیز با آنها درگیر بود، درد سر داشت.

اما او نتوانست از یک راننده کامیون تجاری که هزینه کمی برای مبارزات انتخاباتی خود صرف کرده بود، اما با زدن درها و ضربه زدن به پیاده رو 55 پوند وزن کم کرده بود، دوام بیاورد. سوینی نامزد انتخابات مجدد خود را در نوامبر به اد دور جمهوری خواه شکست داد.

دور در منطقه جنوب نیوجرسی خود به یک مینیسلبریتی تبدیل شده است، اما با وضعیت جدید خود چندان راحت نیست. واکنش او پس از پذیرفتن شکست سوئینی: “احساس می‌کنم که در شرف بیرون زدن هستم.”

2.فرماندار آیداهو با ستوان دشمنی می کند

براد لیتل (R) فرماندار آیداهو تقریباً الگوی یک فرماندار جمهوری خواه کوهستان غرب است: او محافظه کار است، حتی اگر به طور خاص حزبی نباشد، و قبل از رسیدن به مقام عالی در مناصب انتخابی مختلف خدمت می کرد.

اما قرنطینه‌های ویروس کرونا باعث خشم جدید لیتل شد، از یک منبع غیرمنتظره: معاون فرماندار خودش، جانیس مک‌گیچین (R). چندین بار در سال جاری، لیتل ایالت را ترک کرد، و ظاهراً مک گچین را مسئول گذاشت، قدرتی که از آن برای صدور دستورات اجرایی برای تضعیف قدرت لیتل استفاده کرد. پس از یکی از این رویدادها، لیتل اقدامات مک‌گیچین را «ظلم» نامید که «من را ملزم می‌کند که آشفتگی را پاک کنم».

مک گیچین یک ویدیوی ضد قفل را ضبط کرد که او را در صندلی راننده کامیون نشان می داد که اسلحه و کتاب مقدس در دست دارد – اما نه چرخ.

مک گیچین تنها رقیب لیتل نیست: آمون باندی، فعال ضد دولتی که امسال به دو اتهام جنایت به دلیل تجاوز و مقاومت در برابر دستگیری محکوم شد، نیز در حال رقابت است. او از دادگاهی می‌خواهد که کمپین فرمانداری‌اش را بر روی ۴۰ ساعت خدمات اجتماعی مورد نیاز که باید به عنوان بخشی از محکومیت‌اش انجام دهد، حساب کند.

3.نامزد جعلی فلوریدا

سناتور ایالت فلوریدا، ایلینا گارسیا (رئیس جمهور) در انتخابات سال 2020 با اختلاف اندک 32 رای نسبت به خوزه خاویر رودریگز (D) در یکی از مناطق سوئینگ در میامی پیروز شد. اما الکس رودریگز، نامزد سومی که به عنوان یک مستقل نامزد شد، 6382 رای به دست آورد.

به نظر می رسد رودریگز دیگر توسط سناتور سابق ایالت فرانک آرتیلس (R) استخدام شده و حقوق گرفته است تا برای این کرسی شرکت کند. ماموریت او برنده شدن نبود – بلکه گیج کردن رأی دهندگانی بود که فکر می کردند به رئیس فعلی دموکرات رأی خواهند داد.

مقامات آرتیلس را به سه اتهام مجرمانه متهم کردند که بیش از 44000 دلار به کاندیدای جعلی انتقال داده است، از جمله 10000 دلاری که او به رودریگز برای یک رنجروور کارکرده پرداخت کرده بود که در واقع وجود نداشت.

گارسیا که در انتخابات پیروز شد، در این طرح دخیل نبود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا