ذهن و هوش

معرفی 8 عادت روزانه برای باهوش شدن

عادت‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید در زندگی روزمره خود به کار ببرید تا به باهوش ‌تر شدنتان کمک کنند. در این مطلب، 8 عادتی را معرفی می کنیم که شما را باهوش تر می کنند. آموزش آشپزی یکی از این مهارت هاست.

بازی های ویدیویی اکشن محور (در حد اعتدال) انجام دهید

یک متخصص مغز و اعصاب فاش کرد که افرادی که بازی های ویدیویی را با اعتدال انجام می دهند، توانایی تصمیم گیری بهتر و تمرکز بهتری دارند. انجام بازی‌های ویدئویی اکشن به بهبود استنتاج احتمالی شما کمک می‌کند، یعنی توانایی استنباط سریع احتمال درست بودن یک پاسخ زمانی که شواهد محدودی دارید.

این یک عامل کلیدی در تصمیم گیری است. از این توانایی در چندین کار حسی و ادراکی استفاده می شود، بنابراین افرادی که بازی های ویدیویی انجام می دهند می توانند این مهارت را به سایر زمینه های زندگی خود منتقل کنند.

همچنین انعطاف پذیری شناختی یک ویژگی ثابت نیست. می توان آن را از طریق ابزارهای یادگیری سرگرم کننده مانند بازی های ویدیویی بهبود بخشید. انجام بازی‌های ویدئویی اکشن در حد اعتدال می‌تواند عملکرد شما را در کارهای حسی و ادراکی افزایش دهد، حتی به روش‌هایی که تفاوت زیادی با کارهای مورد نیاز در بازی دارد.

کافئین مصرف کنید

کافئین به عنوان متداول ترین محرک مورد استفاده در جهان، به شما کمک می کند تا باهوش تر شوید. این نه تنها به بهبود تمرکز شما کمک می کند، بلکه می تواند به تقویت روحیه شما نیز کمک کند.

تاثیر غیرمستقیم کافئین بر انگیختگی، خلق و خو و تمرکز مغز شما به خواص تقویت شناختی آن کمک می کند. این به شما کمک می کند تا هوشیارتر شوید، که به نوبه خود یادگیری و پردازش اطلاعات جدید را برای شما آسان تر می کند.

علاوه بر این، تأثیر اولیه کافئین بر مغز، توانایی آن در جلوگیری از اثرات یک انتقال دهنده عصبی مهاری به نام آدنوزین است. هنگامی که آدنوزین مسدود می شود، کافئین باعث افزایش شلیک نورون ها، دوپامین و نوراپی نفرین در مغز می شود. این به بهبود خلق و خو، حافظه، زمان واکنش، توجه و عملکرد کلی شناختی شما کمک می کند.

ورزش منظم داشته باشید.

ورزش از بسیاری جهات هوش شما را افزایش می دهد. تمرکز شما را تیز می کند، حافظه و یادآوری را بهبود می بخشد و بهره وری شما را افزایش می دهد. حتی در کودکان، ورزش وسیله ای ساده و در عین حال حیاتی برای تقویت عملکرد ذهنی است که در رشد شناختی نقش اساسی دارد.

درست مانند بزرگسالان، ورزش عملکرد اجرایی کودکان را افزایش می دهد، که شامل فرآیندهای شناختی است که برای انتخاب، سازماندهی و شروع اقدامات هدفمند مورد نیاز است. بهترین دکتر های پوست تهران

فعالیت بدنی منجر به پاسخ های بیولوژیکی بسیاری در عضلات و اندام های شما می شود که به بهبود و تنظیم ساختار و عملکرد مغز کمک می کند.

به خودتان اجازه رویاپردازی دهید.

اشکال خود به خودی از عملکردهای شناختی مانند رویاپردازی می تواند به شما کمک کند به بینش های عمیق برسید و به شما امکان می دهد تخیل و خلاقیت خود را پرورش دهید.

ممکن است چندین ایده در سر داشته باشید که قرار است با هم باشند، اما تا زمانی که ذهن خود را آرام نکنید و به آن اجازه ندهید به تنهایی ارتباط برقرار کند، ممکن است این ایده ها با هم جمع نشوند. به عبارت دیگر، ممکن است زمانی که خیال پردازی می کنید خلاق ترین باشید.

معاشرت کنید

علاوه بر دانشی که دارید، هوش از تعامل با کیفیت بالا و مکرر با افراد دیگر نیز ناشی می شود. دانشمندان شروع به درک این موضوع کرده‌اند که هر چه تعامل اجتماعی بیشتر باشد، احتمال باهوش بودن و باهوش ماندن او بیشتر می‌شود.

به عنوان مثال، مطالعات نشان داده اند که معاشرت با دوستان و خانواده حافظه را بهبود می بخشد. یکی از این مطالعات در اینجا یافت می‌شود و در مورد چگونگی افزایش اجتماعی شدن توانایی‌های شناختی بحث می‌کند.

با این حال، برای بهره مندی از مزایای شناختی، باید در گفتگوهای خود با افراد دیگر شرکت کنید و در واقع سعی کنید دیدگاه ها و دیدگاه های آنها را درک کنید. این می تواند به تغییر مغز شما کمک کند زیرا باعث می شود به چیزها با دید جدیدی نگاه کنید.

از زمان آنلاین خود عاقلانه استفاده کنید

گذراندن زمان زیاد در اینترنت برای پیمایش پست‌های رسانه‌های اجتماعی، برای اکثر مردم یک مشکل بزرگ است. در عصر آنلاین ما، پرت شدن حواس در اینترنت بسیار آسان است.

اجازه ندهید وسوسه در اینترنت بهترین شما را بگیرد. اولویت های خود را در مورد فعالیت های اینترنتی خود بنویسید و آنها را به ترتیب اهمیت انجام دهید. مراقب باشید که از کدام وب سایت ها بازدید کنید و با بازدید از سایت هایی که یادگیری را ترویج می کنند، مانند TED Talks، زمان آنلاین خود را به حداکثر برسانید.همچنین می‌توانید سرگرمی‌های رایانه‌ای داشته باشید که ارزش زمان و تلاش شما را دارد.

نقاشی و رنگ کنید

مغز خود را ورزش دهید و با درگیر شدن در فعالیت های هنرهای تجسمی مانند طراحی، نقاشی یا رنگ آمیزی آن را تقویت کنید. همه این فعالیت ها به تقویت هوش شما کمک می کند.

هنگامی که رشد مغز آنها با پرداختن به هنر تقویت شود، کودکان برای یادگیری در مدرسه آمادگی بیشتری پیدا می کنند. همچنین، کودکان می توانند مهارت های ارتباطی خود را از طریق هنر بهبود بخشند و در نتیجه زمان آسان تری برای انتقال ایده های خود به دیگران دارند.

خلق هنر از تخیل شما استفاده می کند، چه در حال کشیدن تصاویری از چیزهای ملموس یا به تصویر کشیدن احساسات خود از طریق هنر انتزاعی باشید. طراحی، نقاشی یا رنگ آمیزی نقش مفیدی در رشد مداوم مغز شما دارد.

سفر کنید

سفر می تواند شما را باهوش تر کند. مغز افرادی که سفر می‌کنند و خود را به طور منظم در معرض محیط‌های ناآشنا قرار می‌دهند، نورون‌های بیشتری را در انتظار تجربه‌های جدید و ایجاد راه‌هایی برای مقابله مؤثر با آن‌ها تولید می‌کند.

داشتن تمایل به زیر سوال بردن دیدگاه های قدیمی خود و باز بودن برای مشاهده جهان از دیدگاه های مختلف می تواند توانایی شما را برای مصرف اطلاعات جدید افزایش دهد. وقتی سفر می کنید، مجبور می شوید به روش های جدید فکر کنید و از شیوه های فرهنگی منحصر به فرد استقبال کنید.

هر دوی این عوامل در نهایت ارتباطات عصبی بیشتری را در مغز شما ایجاد می‌کنند که باعث می‌شود سریع‌تر واکنش نشان دهید. همچنین توانایی شما را برای فکر کردن از طریق منطق و حل مشکل موثرتر بهبود می بخشد. همانطور که در این تحقیق نشان داده شده است، سفر مزایای خلاقانه و شناختی دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا