متفرقه

مهارت های کامپیوتری: تعاریف و مثال ها

امروزه تقریباً هر شغلی نیاز به درک اولیه رایانه دارد و بسیاری از مشاغل شامل مهارت های رایانه ای متوسط ​​تا پیشرفته هستند که شامل دانش نرم افزار، برنامه های کاربردی یا دستگاه های خاص است. آموزش سشن در پی اچ پی پیشنهاد امروز.

مهارت های کامپیوتری چیست؟

مهارت های کامپیوتری به دو دسته تقسیم می شوند: سخت افزار و نرم افزار. آموزش Html را ببینید.

نوشته های مشابه

مهارت‌های سخت‌افزاری به شما این امکان را می‌دهد که به طور فیزیکی با رایانه کار کنید. مهارت های سخت افزاری می تواند به سادگی دانستن نحوه روشن و خاموش کردن دستگاه ها باشد. آنها همچنین ممکن است شامل وظایف پیچیده تری مانند اتصال ماشین ها به شبکه ها، تغییر قطعات یا تعمیر دستگاه های خراب باشند. برای این وظایف پیچیده، بسیاری از کارفرمایان تکنسین های آموزش دیده با مهارت های کامپیوتری پیشرفته را استخدام می کنند.

مهارت های نرم افزاری به شما کمک می کند تا به طور موثر از برنامه ها و برنامه های کامپیوتری استفاده کنید. برخی از مهارت های نرم افزاری وجود دارد که کارفرمایان ممکن است آنها را به عنوان پیش نیاز استخدام در نظر بگیرند. کارفرمایان ممکن است برخی از مهارت‌های نرم‌افزاری را در پست‌های شغلی با این فرض که در سطح جهانی قابل درک هستند، لحاظ نکنند. به عنوان مثال، بسیاری از کارفرمایان ممکن است بر این باور باشند که همه متقاضیان دانش اولیه در مورد برنامه های پردازش کلمه، مانند مایکروسافت ورد، دارند.

برخی از مهارت های رایج رایانه عبارتند از:

  • تجزیه و تحلیل
  • رسانه های اجتماعی
  • طراحی گرافیک
  • مایکروسافت آفیس
  • صفحات گسترده
  • ارتباط ایمیلی
  • اتوماسیون بازاریابی
  • تجسم داده ها

مهارت‌های نرم‌افزاری خاص معمولاً در زمینه‌های مختلف مورد نظر هستند. اگر یک برنامه نویس کامپیوتر هستید، ممکن است از شما خواسته شود که زبان های برنامه نویسی مختلفی مانند Python، C++، Java یا HTML و غیره را بدانید. کسانی که برای موقعیت های کمک اداری درخواست می کنند احتمالاً باید با Microsoft Office Suite، برنامه های Google و نرم افزار حسابداری تجربه داشته باشند.

برای اینکه بدانید کارفرمایان در صنعت شما چه مهارت هایی را ممکن است انتظار داشته باشند، مدتی را صرف تحقیق در مورد رایج ترین مهارت های نرم افزاری برای حرفه خود کنید. شرح شغل را به دقت بخوانید و به الزامات ذکر شده در آنجا توجه داشته باشید.

چرا مهارت های کامپیوتری مهم است؟

اکثر مشاغل در حال حاضر نیاز به استفاده از رایانه، دستگاه های تلفن همراه یا برنامه های کاربردی نرم افزاری در برخی ظرفیت ها دارند. برخی از کارفرمایان به دانش یا تجربه قبلی در مورد برنامه های کاربردی خاص نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر آموزش های حین کار را ارائه می دهند. اگر در مورد نرم افزارهای پرکاربرد اطلاعاتی دارید، ممکن است بتوانید آسانتر نحوه استفاده از برنامه های جدید را بیاموزید.

چه در بخش خدمات مشتری، تولید، خدمات غذایی یا فناوری مشغول به کار باشید، کارفرمایان از برنامه های رایانه ای برای خودکارسازی وظایف خاص، ساده کردن ارتباطات و موارد دیگر استفاده می کنند.

متقاضیان کار با مهارت های کامپیوتری به دلیل افزایش تکنولوژی در محیط کار بسیار مورد توجه هستند. می‌توانید مهارت‌های رایانه‌ای خود را با شناسایی الزامات مربوط به رایانه در آگهی‌های شغلی و توضیح در رزومه خود نشان دهید که چگونه با تجربه گذشته آن نیازها را برآورده می‌کنید یا از آن فراتر می‌روید.

نمونه هایی از مهارت های کامپیوتری

انواع مهارت های کامپیوتری که کارفرمایان انتظار دارند بسته به شغل یا صنعت شما متفاوت است. برای مثال، اگر برای شغلی به‌عنوان مدیر دفتر درخواست می‌دهید، احتمالاً باید دانش اولیه برنامه‌های پردازش کلمه، صفحات گسترده، پلت‌فرم‌های ایمیل و سایر ابزارهای ارتباطی را داشته باشید.

با این حال، بسیاری از مهارت‌های رایانه‌ای دیگر نیز وجود دارند که معمولاً در تمام صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند که دانستن آنها برای اکثر متقاضیان شغل مهم است. برخی از مهم‌ترین مهارت‌های کامپیوتری برای یادگیری عبارتند از:

1. سیستم عامل (ویندوز و مک او اس)

سیستم عامل نرم افزاری است که از عملکردهای اساسی کامپیوتر پشتیبانی و مدیریت می کند. اگرچه سیستم عامل های مختلفی وجود دارد، اما اکثر کارفرمایان از Windows یا MacOS استفاده می کنند. اگر تجربه بیشتری در یکی از این موارد دارید، ممکن است زمانی را برای یادگیری اصول سیستم عامل دیگر صرف کنید. اغلب می توانید هر دو سیستم را در رایانه های کتابخانه محلی خود پیدا کنید، اگرچه ممکن است بتوانید در حین کار نیز یاد بگیرید.

2. مجموعه آفیس (Microsoft Office، G Suite)

دانش اولیه مجموعه نرم افزارهای بهره وری می تواند به رزومه شما ارزش بیشتری بدهد. مجموعه نرم افزارهای آفیس از ابزارهای مختلف همکاری و بهره وری مانند Microsoft Word، Outlook و Excel تشکیل شده اند. دانستن نحوه استفاده از این برنامه ها می تواند به شما در انجام وظایف در محل کار کمک کند.

پردازشگرهای کلمه، مانند Microsoft Word یا Google Docs، از رایج ترین ابزارهای بهره وری هستند. آنها در حال نوشتن برنامه هایی هستند که برای کمک به تولید اسناد دیجیتال استفاده می شود. کارفرمایان اغلب تصور می کنند که اکثر متقاضیان نحوه استفاده از برنامه های پردازش کلمه را می دانند. در نتیجه، این برنامه ها ممکن است در یک آگهی شغلی فهرست نشده باشند. اگر متوجه شدید که با نحوه استفاده از پردازشگرهای کلمه آشنا نیستید، ممکن است وقت خود را صرف تحقیق در مورد مهارت های اساسی مورد نیاز برای استفاده از این برنامه ها کنید.

همچنین ممکن است بخواهید پیمایش در رایج ترین ویژگی های این برنامه ها را تمرین کنید. Google Docs یک واژه پرداز رایگان است که می توانید به صورت آنلاین برای تمرین به آن دسترسی داشته باشید.

3. نرم افزار ارائه (پاورپوینت، کلیدی)

مهارت های ارائه، هم مهارت های نرم افزاری و هم مهارت های کامپیوتری ارزشمندی هستند. نرم افزار ارائه برای داشتن دانش پایه در بسیاری از مشاغل چه برای سازماندهی و ارائه ایده ها در یک شرکت، داخلی و خارجی مهم است. برنامه های مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد ارائه استفاده کنید، از جمله PowerPoint که پرکاربردترین نرم افزار در صنایع است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا