متفرقه

نکات امنیتی برای تلفن همراه

ما در این مقاله فهرستی از 10 نکته برتر امنیتی را برای گوشی های هوشمند جمع آوری کرده ایم تا شما بتوانید داده ها و اطلاعات شخصیتان را از چشمان کنجکاو در امان نگه دارید. روش ساخت حساب مایکروسافت

برنامه ها را فقط از منابع امن دانلود کنید

هنگام صحبت در مورد تلفن های هوشمند و امنیت، یکی دیگر از جنبه هایی که اغلب نادیده گرفته می شود، استفاده از نرم افزارهای رسمی و مجاز است. نشناختن هارد اكسترنال

اگرچه ممکن است جیلبریک یا روت کردن گوشی و استفاده از برنامه های شخص ثالث که نویدبخش افزایش سرعت و باز کردن قابلیت های اضافی روی گوشی شما هستند وسوسه انگیز باشد، سعی کنید از این وسوسه جلوگیری کنید. هم گوگل و هم اپل قوانین سختگیرانه‌ای در مورد اینکه چه برنامه‌هایی به دلایلی در فروشگاه‌هایشان مجاز هستند، دارند – بسیاری از برنامه‌های تلفن اینترنتی حاوی بدافزار و سوء استفاده‌هایی هستند که برای سرقت اطلاعات شخصی از تلفن شما طراحی شده‌اند. مطمئن شوید که فقط از نرم افزار رسمی استفاده می کنید، لزوماً ایمن ترین تلفن را به شما نمی دهد، اما قطعاً یک مرحله مهم و اغلب نادیده گرفته شده در فرآیند ایمن نگه داشتن اطلاعات خصوصی شما است. تصادفی نیست که سازندگان موبایل به افرادی که دستگاه‌های خود را روت یا جیلبریک می‌کنند یا از سایت‌های برنامه شخص ثالث استفاده می‌کنند مهربانانه نگاه نمی‌کنند – این اقدامات احتیاطی برای ایمنی وجود دارد.

آنتی ویروس بر روی تلفن همراه خود نصب کنید

در اینجا ایده دیگری وجود دارد که منشا آن دستگاه های تلفن همراه نیست، اما به همان خوبی که در رایانه های شخصی کار می کند، کار می کند. برنامه های امنیتی تلفن همراه زیادی برای دستگاه های اندروید، iOS و ویندوز موبایل وجود دارد. شما باید از یکی استفاده کنید، حتی اگر انتخاب آن کمی سخت به نظر برسد.

اخبار بد زیادی در مورد اینکه چگونه برنامه های امنیتی تلفن می توانند سرعت دستگاه شما را کاهش دهند، منتشر شده است. در واقعیت، اکثر موارد خوب بسیار محجوب هستند و فقط هنگام انجام اسکن عمیق باعث کاهش سرعت می شوند. از سوی دیگر، حتی اگر از سایت‌های مشکوک بازدید می‌کنید یا سعی می‌کنید برنامه‌هایی را دانلود کنید که ممکن است به دستگاه شما آسیب بزنند یا داده‌ها را به سرقت ببرند، می‌توانند مطمئن شوند که گوشی شما از فایل‌های بدافزار و سوء استفاده‌ها در امان است. با این حال، آنها قادر مطلق نیستند، بنابراین همچنان باید مراقب فایل هایی که دانلود می کنید و سایت هایی که بازدید می کنید باشید.

در مورد راه‌حل‌هایی که باید انتخاب کنید، نکات امنیتی تلفن همراه معمولاً توصیه می‌کنند از نرم‌افزار آزمایش‌شده و واقعی که به خوبی روی رایانه‌های شخصی کار می‌کند، استفاده کنید، بنابراین با نرم‌افزارهایی مانند BitDefender، Norton، Kaspersky یا McAfee که به خوبی کار می‌کنند، اشتباه نکنید. همه نسخه‌های بهینه‌شده برای موبایل از راه‌حل‌های آنتی‌ویروس دسک‌تاپ خود دارند، که به‌ویژه برای سیستم‌عامل‌های موبایل و خطراتی که برنامه‌های موبایل ایجاد می‌کنند، طراحی شده‌اند. از طرف دیگر، می‌توانید بدافزار تلفن همراه را با دست حذف کنید.

استفاده از VPN را در نظر بگیرید و مراقب اتصالات Wi-Fi عمومی باشید

اصطلاح “VPN” این روزها در جامعه فناوری بسیار رایج شده است. نکات امنیتی تلفن های هوشمند توسط Wired، PC Mag، و سایر سایت های فناوری محبوب اغلب در مورد اهمیت احتیاط در هنگام اتصال به هات اسپات های Wi-Fi عمومی و منابع محافظت نشده اینترنت رایگان صحبت می کنند. VPN ها – شبکه های خصوصی مجازی – یک راه حل عالی هستند.

در حالی که دوری از شبکه‌های عمومی ناامن (که اکثر هکرها آن را دوست دارند، زیرا اغلب فاقد ویژگی‌های امنیتی مهم و رمزگذاری هستند که کارشان را بسیار آسان‌تر می‌کند، که کارشان را بسیار آسان‌تر می‌کند) یک روش عمومی خوب است، استفاده از VPN می‌تواند امنیت داده‌های تلفن همراه شما را در آن شرایط تقویت کند. زمانی که نیاز به آنلاین شدن دارید و دیگر گزینه ها را ندارید. آنها این کار را با اتصال به یک سرور خارجی و پوشاندن IP شما برای مخفی کردن موقعیت واقعی دستگاه شما انجام می دهند.

هنگام استفاده از بلوتوث مطمئن شوید که از آن محافظت می کنید

تعداد شگفت انگیزی از مردم از خطرات بلوتوث آگاه نیستند. در حالی که این پروتکل دستی جفت‌سازی دستگاه می‌تواند دردسرهای زیادی را در انتقال فایل‌ها یا اتصال دستگاه‌ها به صورت بی‌سیم از بین ببرد، همچنین می‌تواند راه آسانی برای ورود هکرها به گوشی شما در صورت عدم استفاده مسئولانه از آن باشد. مطمئن شوید که دستگاهتان قابل شناسایی نیست و همیشه وقتی از بلوتوث استفاده نمی کنید آن را خاموش کنید. علی‌رغم آنچه برخی نکات ایمنی دستگاه تلفن همراه نشان می‌دهند، یک هکر در هر ثانیه که دستگاه شما در شبکه در دسترس است در کمین نیست، اما با این وجود باید مراقب باشید.

همیشه مطمئن شوید که دستگاهی را که با آن جفت می‌کنید تشخیص می‌دهید و سعی کنید اتصال خود را فقط تا زمانی که لازم است برای انجام هر کاری که می‌خواهید انجام دهید حفظ کنید. تنبل نباشید – افراد زیادی تمایل دارند Wi-Fi و بلوتوث را برای همیشه روشن بگذارند، اما بعداً پشیمان می شوند. مطمئناً فراموش کردن خاموش کردن بلوتوث برای امنیت دستگاه تلفن همراه شما به اندازه اتصال به شبکه‌های عمومی محافظت نشده، دانلود فایل‌های مشکوک یا اجرای نرم‌افزارهای قدیمی خطرناک نیست.

از فضای ذخیره سازی ابری دور بمانید و پاک کردن اطلاعات از راه دور را فعال کنید

فضای ذخیره‌سازی ابری این روزها رایج است. این یک تن حافظه قابل اعتماد برای همه داده های شما ارائه می دهد و ابزار دیگری برای ایمن نگه داشتن فایل های شما در صورت گم شدن یا آسیب دیدن تلفن شما فراهم می کند. اما یک گرفتاری وجود دارد.

دستگاه‌های Android به‌طور خودکار با حساب‌های Gmail و Google Drive افراد همگام‌سازی می‌شوند. بیایید با آن روبرو شویم: علیرغم آنچه برخی نکات امنیتی در گوشی های هوشمند iOS و Android می گویند، گوگل و سایر ارائه دهندگان خدمات ابری مشابه مانند Megaupload در معاملات مشکوک مختلفی که شامل اطلاعات شخصی افراد است، دخیل بوده اند. در حالی که برادر بزرگ احتمالاً زمان یا علاقه ای برای بررسی هزاران عکس از جشن عروسی یا جشن فارغ التحصیلی شما ندارد، اما بهتر است به یاد داشته باشید که اکثر دولت ها این حق را برای خود محفوظ می دارند که چنین ارائه دهندگانی را مجبور به اشتراک گذاری داده های خود کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا