ذهن و هوش

نکات رشد شخصیت برای آزادی ذهنی

آیا می توانید هر زمان که نیاز دارید یا می خواهید استراحت کنید؟

مواجهه با چالش های زندگی بدون ترس یا سردرگمی؟

عاری بودن از موانع نامرئی که جلوی نمایش شخصیت واقعی شما را می گیرد؟

هر روز با لبخند احوالپرسی کنید چون می دانید هر اتفاقی هم بیفتد موفق خواهید شد؟

نکات رشد شخصیت خوب تنها بخش کوچکی از ایده ها و تکنیک هایی است که در بخش سلامت روان این وب سایت به اشتراک می گذارم. با این حال، آنها بسیار مهم هستند و من آنها را به هر کسی توصیه می کنم.

در اینجا نحوه ایجاد یک شخصیت آزاد ذهنی آمده است:

36. از کمال گرایی دست بردارید. در انجام کارهایتان روی فرآیند آن تمرکز داشته باشید. کمال گرا بودن یک اختلال در قرن ما محسوب میشود. (برخی افراد حتی به آتلوفوبیا مبتلا می شوند) که من نیز به آن مبتلا شده ام. برخلاف تصور بقیه افراد، کمال گرایی هیچ کمکی به سرعت شما در کارهایتان نمیکند.در عوض، در واقع شما را عقب نگه می‌دارد، زیرا زمانی که شما با دقت سعی می‌کنید چیزی عالی بسازید یا خلق کنید، این روند را متوقف می‌کنید. شما روی چیزهایی تمرکز می کنید که ممکن است چندان مهم نباشند. شما بیش از حد به خودتان کار می کنید. در کل بی ثمر است!

37. دشمنان خود را ببخشید و کینه هایی را که دارید رها کنید. نگه داشتن درد، خشم و سایر احساسات منفی ناسالم است و می تواند شما را از احساس رضایت باز دارد. این فرآیند آسانی نیست، اما یادگیری آزاد بودن بسیار رهایی بخش است.

38. با ترس های خود روبرو شوید تا بر آنها غلبه کنید و شجاع شوید. در اینجا مقاله ای در مورد نحوه نترس بودن در زندگی به اشتراک گذاشته ام – به شما توصیه می کنم پس از اتمام این نکات رشد شخصیت، آن را بخوانید.

39. به خود اجازه دهید گاهی اوقات (یا همیشه!) کودکانه و بازیگوش باشید. Newsflash – لازم نیست همیشه مانند یک بزرگسال رفتار کنید. به من اعتماد کن، اینطور نیست، حتی اگر 50 سال سن داشته باشی! “بازی را فراموش نکن” یکی از نکات مورد علاقه من در رشد شخصیت است و فکر می کنم افراد بیشتری باید این را بشنوند. جدی، اینقدر جدی نباش! درون شما نیز خواهان شادی است و دیدن آن ضروری است.

40. همیشه برای پذیرش آنچه در راه است آماده باشید. بعضی چیزها در زندگی را نمی توان تغییر داد یا از آنها اجتناب کرد. قورت دادن این قرص سخت است، اما هیچ کاری نمی توانیم در مورد آن انجام دهیم، جز اینکه آماده باشیم. فقط به خود یادآوری کنید که مهم نیست چه اتفاقی بیفتد، شما موفق خواهید شد. تو خوب میشی و هنگامی که این اضطراب را رها کردید، بهتر می توانید تصمیمات درستی برای خود و خانواده خود بگیرید.

41. در مورد همه چیز کمی شک داشته باشید. این روزها به راحتی می توان به چپ و راست تاب خورد، به خصوص پس از گذراندن مدتی در اینترنت. به همین دلیل است که همیشه باید کمی شک داشته باشید. به سختی می توان به همه آن منابع اطلاعاتی آنلاین اعتماد کرد، بنابراین هر آنچه در مورد آن می خوانید، آن را با کمی نمک مصرف کنید.

42. باورهای محدود کننده ای را که در طول زندگی انباشته کرده اید، از بین ببرید. مطمئنم تو هم مثل همه ی ما یه جورایی ازش داری و خدا خیلی سنگینه درسته؟!

43. هر روز یک کار سرگرم کننده انجام دهید تا آرام بمانید. برای اینکه از نظر ذهنی آزاد باشید، باید بدون استرس نیز باشید، بنابراین فعالیت های کاهش استرس را بخش مهمی از روز خود قرار دهید. زمانی که نوبت به تنش زدایی از ذهنتان می رسد، ثبات کلیدی است.

44. اضطراب خود را تا زمانی که دیگر شما را آزار ندهد آرام کنید. آه، اضطراب! دوست قدیمی من… دیگر دشمن نیست. اگر اضطراب چیزی است که شخصیت شما را از آزاد شدن باز می دارد، پس از خواندن این نکات رشد شخصیت، برای شروع به خواندن و بهبودی به اینجا بروید!

45. گذشته را به طور کامل رها کنید.

46. ​​متواضع و همدل باشید. زندگی بسیار آسان‌تر و سبک‌تر می‌شود، وقتی تصمیم می‌گیرید اجازه ندهید که نفستان خیلی بزرگ شود. از دیگران تعریف کنید. بگو متشکرم”. اگه میشه کمک کنید همه ما مهم هستیم و هرچه افراد بیشتری عشقی را که می توانند به اشتراک بگذارند، جوامع و زندگی ما شادتر می شوند.

47. فهرستی از محرک های خود (محرک های استرس، محرک های اضطراب، محرک های ترس، محرک های فیزیکی و غیره) تهیه کنید و یک برنامه کوچک برای مقابله با آنها داشته باشید. همه ما محرک هایی داریم! و آنها می توانند به شدت تضعیف کننده روحیه باشند. دانستن نحوه مدیریت محرک های ناخوشایند، به خصوص زمانی که احساس می کنید استرس در حال افزایش است، کمک می کند.

48. تمام احساسات خود را بپذیرید. یکی از مهم ترین نکات رشد شخصیت در این لیست است. لطفا، لطفا، لطفا – آن را حفظ کنید! این می تواند در سفر شما به یک شخصیت آزاد ذهنی بسیار مفید باشد. می بینید که پذیرفتن شادی و شادی آسان است و عشق – آن احساسات خوشایند… با این حال، خشم، ترس، نگرانی، ناامنی، هیجان، غم و اندوه – نیز احساسات هستند. و در حالی که آنها ناخوشایند هستند، مطمئناً وقتی آنها را بپذیرید احساس قدرت کمتری می کنند. بنابراین به جای گفتن “این عصبانیت وحشتناک است، من احساس وحشتناکی دارم، می خواهم این کار متوقف شود”، یاد بگیرید که به خود بگویید “من عصبانی هستم. می توانم آن را در بدنم حس کنم. و این اشکالی ندارد. قبول دارم که الان عصبانی هستم.» در 99 درصد مواقع، شدت این احساسات بلافاصله پس از پذیرش آنها کاهش می یابد.

49. یاد بگیرید برای اشتباهات خود عذرخواهی کنید. همه ما آنها را می سازیم و باید بتوانیم وقتی کاری اشتباه انجام می دهیم عذرخواهی کنیم.

و از همه مهمتر!

50. شروع کنید به لذت بردن از زندگی خود همانطور که هست. این واقعیت را که همه این نکات رشد شخصیت را خوانده اید به عنوان امید خود برای بهبود تلقی کنید، نه «اصلاح» چیزی که در تمام زمینه های زندگی شما ناقص است. شما معیوب نیستید، حتی اگر من، شما و هر کس دیگری نقص هایی داریم (که اساساً نقص ها را به یک چیز عادی تبدیل می کند). زندگی شما نقصی ندارد. اما کار بر روی بهبودها هرگز اشتباه نیست.

رشد شخصیت می تواند تأثیر بسیار مثبتی بر زندگی شما داشته باشد!

ایده های فراوانی برای انتخاب وجود دارد که لازم نیست همه آنها را انجام داد. اما توجه به نکاتی که در مورد رشد شخصیت گفته شد میتواند به شما در رسیدن به شخصیت مورد نظر خود کمک کند. امیدوارم موارد مفیدی یافته باشید که بتواند به شما در شروع و حرکت به سمت جلو کمک کند.

به یاد داشته باشید – همیشه می توانید خود را در مسیری که می خواهید بروید شکل دهید! گاهی اوقات سخت است، بله. اما اگر بخواهید تلاش کنید و کمی تلاش کنید ممکن است.

اگر این نکات رشد شخصیت را دوست داشتید، برای محتوای بیشتر مانند این به پایین صفحه بروید.

برای دستیابی به یک ذهن برتر موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. باید همیشه ب خودتان متکی باشید.
  2. موسیقی های هیجان انگیز گوش دهید.
  3. جدی نگرفتن مسائل
  4. مطالعه زیاد
  5. گذشته و آینده را رها کرده و در لحظه زندگی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا