متفرقه

چگونه از گوشی هوشمند خود نگهداری کنیم؟

ما به یک جامعه گوشی های هوشمند تبدیل شده ایم. هم در ایالات متحده و هم در بریتانیا، حدود دو سوم مردم صاحب گوشی‌های هوشمند هستند و بسیاری از این افراد گوشی‌های خود را وسیله‌ای ضروری برای آنلاین شدن می‌دانند. بازیابی ایمیل های پاک شده جیمیل

گوشی های هوشمند نیز ارزان نیستند. در حالی که میانگین قیمت یک گوشی اندرویدی 254 دلار است، میانگین قیمت آیفون 687 دلار است و بسیاری از گوشی ها هستند که حتی قیمت بیشتری دارند. باور کنید یا نه، اگر بودجه دارید، می توانید هزاران یا حتی میلیون ها دلار برای یک گوشی هوشمند بپردازید. لایسنس چیست؟

بیشتر مردم وقتی زمان تعویض گوشی خود می‌رسد نفس عمیقی می‌کشند، زیرا می‌دانند که این کار به کیف پولشان آسیب می‌زند. اما شما می توانید با حفظ سلامت گوشی خود این تجربه دردناک را به تعویق بیندازید. در اینجا چک لیستی از راه های محافظت از گوشی هوشمند خود آورده شده است. بیایید با تهدیدهای خارجی شروع کنیم.

1. شکستن صفحه نمایش

هیچ چیز بدتر از انداختن گوشی و شکستن صفحه نمایش نیست. این خیلی اتفاق می افتد، و هیچ تضمینی وجود ندارد که بتوانید آن را برطرف کنید. پاسخ این است که از گوشی خود با یک قاب محافظت کنید.

برای هر مدل ده ها مورد برای انتخاب وجود دارد. اگر می‌دانید که اغلب گوشی خود را رها می‌کنید، کیفی تهیه کنید که از گوشی شما در برابر هر چیزی محافظت کند (حتی رانندگی با کامیون از روی آن!). آن را سنگین تر می کند، اما ارزشش را دارد. در غیر این صورت، یک قاب باریکتر یا آستین ساده این کار را انجام می دهد.

2. از صفحه نمایش خود محافظت کنید

وقتی صحبت از صفحه نمایش شد، یک محافظ صفحه نمایش را در نظر بگیرید. برخی از صفحه نمایش ها از مواد سخت ساخته شده اند و ممکن است به آنها نیاز نداشته باشند. با این حال، اگر گوشی را رها کنید، ممکن است یک محافظ صفحه نمایش شما را کنار هم نگه دارد. همچنین به این معنی است که خراش دادن صفحه شما سخت تر است، که می تواند بر روی پاسخگویی آن تأثیر بگذارد. محافظی تهیه کنید که استفاده از آن آسان است و برای گوشی شما مناسب است.

3. مراقب نحوه کنار گذاشتن آن باشید

خانم‌ها از قرار دادن کلیدها در همان قسمت کیف دستی خود با گوشی خودداری کنید، مگر اینکه از محافظ صفحه یا محافظ بسیار کارآمد استفاده کنید. آقایان – کلیدها و تلفن ها در یک جیب نیستند.

اگر تا به حال خراشیدگی درست در وسط ناحیه ای که باید بکشید داشته اید، می دانید که خراش های کلید (و سایر خراش ها) می توانند به طور جدی تجربه صفحه لمسی را خراب کنند.

هنگامی که در حال انجام آن هستید، تلفن را در مکان های خطرناک قرار ندهید، مثلاً روی نرده های بالکن. این فقط درخواست این است که گوشی بیفتد و تکه تکه شود. هنگامی که تلفن خود را زمین می گذارید، آن را از خطرات دور نگه دارید تا تا زمانی که برای ارتقاء آماده شوید زنده بماند.

4. از آب و دماهای شدید اجتناب کنید

اکثر مردم تلفن های خود را عمدا در آب نمی گذارند، اما بسیاری از مردم هنگام رفتن به ساحل یا استخر فراموش می کنند که تلفن در جیب خود دارند. یک بار بعد، و تلفن نان تست می شود (مگر اینکه بتوانید آن را با برنج خشک کنید).

5. آن را تمیز نگه دارید

ممکن است نتوانید ذرات گرد و غبار را ببینید، اما این ذرات وارد گوشی هوشمند شما می شوند، حتی اگر از محافظ صفحه یا محافظ صفحه استفاده کنید. گرد و غبار بیش از حد، و عملکرد تلفن شما ضربه می زند. از یک پارچه تمیزکننده نرم با یک پاک کننده صفحه نمایش مناسب استفاده کنید تا صفحه نمایش خود را به آرامی پاک کنید. هر از چند گاهی قاب را باز کنید تا گوشی را پاک کنید و گرد و غبار آن را پاک کنید.

6. برنامه های خود را به روز کنید

اکثر گوشی های هوشمند شامل مجموعه ای از برنامه هایی هستند که سازنده نصب کرده است. به احتمال زیاد، شما به همه آنها نیاز ندارید. از آنجایی که هر چه برنامه های بیشتری اجرا کنید، عمر باتری شما کوتاه تر می شود، برنامه هایی را که نیاز ندارید غیرفعال یا حذف کنید.

برای برنامه‌هایی که استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که همیشه آخرین نسخه را اجرا می‌کنید. توسعه دهندگان برنامه ها به طور منظم برنامه ها را به روز می کنند تا عملکردهای جدید اضافه کنند، استفاده از منابع را کاهش دهند و در برابر بدافزارها و تهدیدات امنیتی محافظت کنند.

7. کش را پاک کنید

هنگامی که برنامه ها را نصب می کنید یا زمانی که آنها اجرا می شوند، ممکن است فایل های ناخواسته را در حافظه پنهان بگذارند. آنها حافظه را اشغال می کنند که می توانید برای کارهایی که واقعاً می خواهید انجام دهید از آنها استفاده کنید. هر از چند گاهی این فایل ها را پاک کنید. هم اندروید و هم iOS این امکان را به شما می دهند.

8. از منابع قابل اعتماد استفاده کنید

گاهی اوقات می خواهید یک برنامه جدید را دانلود و نصب کنید، اما آن را از کجا باید تهیه کنید؟ با افزایش بدافزارها در تلفن‌ها، بهترین توصیه این است که از فروشگاه برنامه برای دستگاه خود یا فروشگاه برنامه قابل اعتماد دیگری مانند آمازون استفاده کنید.

9. فضای ذخیره سازی را گسترش دهید

اگر تلفن شما اجازه می دهد، یک کارت SD خارجی برای افزایش فضای ذخیره سازی موجود نصب کنید، سپس هر برنامه ای را که می توانید از این حافظه اجرا کنید. همچنین می توانید از آن برای ذخیره فایل های رسانه ای استفاده کنید. این کار حافظه داخلی گوشی را آزاد می کند و در نتیجه عملکرد بهتری دارد.

10. مراقب باتری باشید

دستورالعمل های سازنده را برای مراقبت از باتری خود دنبال کنید. بسته به سن تلفن شما و باتری مورد استفاده، ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • گوشی خود را قبل از اتمام کامل شارژ کنید
  • اجازه دهید هر چند وقت یکبار به طور کامل از بین برود
  • هر از گاهی گوشی خود را ریستارت کنید
  • خاموش کردن سرویس‌هایی که به آن‌ها نیاز ندارید (مانند داده تلفن همراه وقتی می‌توانید از Wi-Fi و کاغذدیواری زنده استفاده کنید)
  • خنک نگه داشتن باتری (و خاموش کردن گوشی برای خنک کردن آن در صورت گرم شدن بیش از حد)
  • گوشی خود را با پین، رمز عبور یا الگو قفل کنید.
  • رمز عبور خود را به اشتراک نگذارید (منبع)
  • یک برنامه امنیتی نصب کنید تا به شما کمک کند در صورت گم شدن تلفن خود را پیدا کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا