ذهن و هوش

چگونه با تمرکز روی بدن خود تمرکز را بهبود بخشیم: 4 نکته ساده

1. خوب بخوابید

در بین همه راهبردهای پیشنهادی دیگر ، روی فایده های ذهنی بسیار زیاد خواب تاکید شده است. این موضوع به خوبی شناخته و درک شده است که خواب باعث بهبود حافظه در افراد میشود و این نکته را تکرار کرد که کمبود خواب و نداشتن خواب کافی میتواند بر توانیی تمرکز تاثیر گذار باشد.

موضوع بدتر این است که اگر به اندازه کافی نخوابید، ممکن است که توانایی خود را برای فکر کردن، حل مسائل و موفقیت در بسیاری از کارهایتان ار بین برود. تقریبا یک شب، خواب کافی نداشتن با 0.1 درص الکل در خون برابری کرده و عملکرد مغز شما را مختل میکند.

نوشته های مشابه

بنابراین اگر می‌خواهید ذهن‌تان تیز باشد، هوشتان سریع و تفکرتان عالی باشد، از خوابیدن خود کوتاهی نکنید.

و اگر دیشب بد خوابیدید و می‌توانید اثرات آن را احساس کنید چرت بزنید. چرت‌های قدرتی، چرت‌های 15 تا 20 دقیقه‌ای هستند که هدفشان «تنظیم مجدد مغز» است.

ممکن است لازم باشد نقطه شیرین خود را پیدا کنید، اما به طور کلی توصیه می شود که از 30 دقیقه تجاوز نکنید، بنابراین وارد فاز خواب عمیق نشوید، زیرا این می تواند باعث ایجاد احساس کسالت و تنبلی در شما شود. زنگ ساعت را تنظیم کنید، در یک اتاق ساکت و تاریک بخوابید یا از ماسک چشم استفاده کنید، مطمئن شوید که گرم و راحت هستید.

2. ورزش کنید

علاوه بر این که شما را از نظر جسمی خوب و شاد نگه می دارد، ورزش می تواند عملکرد ذهنی شما را نیز بهبود بخشد. و به دو صورت اتفاق می افتد:

با افزایش جریان اکسیژن به مغز شما.

با تقویت ساخت، بقا و مقاومت سلول های مغزی شما.

به طور خلاصه، ورزش ارزان ترین و آسان ترین تقویت کننده ذهنی موجود است.

و خودم تجربه کردم. آن 2 سال پیش، پس از خواندن در مورد فواید ورزش، تصمیم گرفتم دوباره به دویدن عادی برگردم.

و هنگامی که شروع به دویدن کردم، قدرت تمرکز، حافظه و تفکرم به سرعت بهبود یافت. من توانستم نه تنها این دوره، بلکه کتاب پرفروش اخیرم، فوکوس لیزر شارپ را نیز به پایان برسانم. راهنمای بدون کرک برای بهبود تمرکز، حداکثر بهره وری و مسیر سریع برای موفقیت.

3. تعلل را از بین ببرید

به تعویق انداختن کار، قاتل عظیم بهره وری است. از صورت‌حساب‌هایی که به موقع پرداخت نشده‌اند، تا هدایای کریسمس که در آخرین لحظه خریداری می‌شوند، تا زمانی که صرف بازی کردن یا تماشای برنامه‌ها و ویدئوهای احمقانه به جای آماده شدن برای امتحان فردا یا آن سخنرانی حیاتی می‌شوید.

همه ما تعلل می کنیم. اما آیا می دانید هیولای اهمال کاری مورد علاقه شما چیست؟

منظورم این نیست که وقتی کار را به تعویق می اندازید چه می کنید، اما در وهله اول چرا آن را به تعویق می اندازید؟

اگر این کار را نکردید، دفعه بعد که کار را به تعویق انداختید توصیه می کنم، موضوع اصلی را بررسی کنید.

هنگامی که متوجه شدید، می توانید یک راه حل هدفمند را اعمال کنید.

من این کار را برای شما آسان می کنم. در اینجا 7 دلیل متداول برای به تعویق انداختن کارها آورده شده است:

ترس از شکست یا موفقیت

کمال گرایی (که معمولاً p.1 در مبدل است)

احساس غرق شدن در کار

فقدان / عدم علاقه یا انگیزه کافی برای انجام کار

شکاف مهارت یا دانش

بی سازمانی

درونی (افکار یا حالت عاطفی)

دلایل اصلی خود را برای به تعویق انداختن کار با این سوال که چرا به جای کار بر روی کاری که باید انجام دهید، کاری را که انجام می دهید انجام می دهید، بررسی کنید. چرایی را بپرسید (معمولاً 5 بار کافی است) تا زمانی که به ته مشکل برسید – یا تا زمانی که به یکی از دلایل ذکر شده در بالا برسید.

چرا باید ریشه های تعلل خود را بررسی کنید؟

زیرا هرچه مشکل خود را بهتر درک کنید، راه حل هدفمندتری می توانید برای رسیدگی به آن ایجاد کنید.

و این نکته ای است که بسیاری از مردم از آن غافل هستند:

پرش از یک استراتژی ضد به تعویق انداختن ناکارآمد تا حدی موثر به استراتژی دیگر. وقت و انرژی خود را صرف استراتژی هایی نکنید که بعید است مشکل شما را حل کند. مشکل خود را تشخیص دهید و استراتژی مناسب را اعمال کنید.

4. محرک درونی خود را کشف کنید

آیا به خاطر دارید که در ابتدای مقاله چه چیزی را یان کردخ ایم؟ داشتن انگیزه ضعیف است . باید از آن عبور کرده و به زندگی خودتان ادامه دهید. ولی بادی کمی صبر کنید زیرا ترفندهای شما هوشمندانه به نظر می رسد ولی ما به موارد اساسی تری احتیاج داریم تا بتوانیم در هفته ها و روزها و ماه های پر از مشغله خود، کارها را انجام دهید. اگر انگیزه ای وجود نداشته باشد پس باید به چه چیزی تکیه کنیم؟

خب، اجازه دهیدتا موضوع انگیزه را کمی برای شما روشن کنم

اگر می خواهید به جایی برسید که می خواهید به آن برسید نه به صورت تصادفی در هر جایی، به انگیزه نیاز دارید.اما از آنجایی که در حال گوش دادن به پادکست آنتونی هستید، از قبل انگیزه دارید. انگیزه ای برای بهبود حافظه، عملکرد ذهنی و احتمالاً زندگی شما.

زیرا اینها همه اهداف خودسازی هستند. و این بسیارعالی به نظر میرسد.

شما می‌دانید که به چه چیزی نیاز دارید، تحقیقاتی انجام داده‌اید تا مشخص کنید چه چیزی ممکن است کمک کند، به پادکست آنتونی گوش می‌دهید، می‌خوانید، آن را هضم می‌کنید و شاید حتی اجرا می‌کنی

بنابراین در کتاب های من، این به این معنی است که شما انگیزه دارید.

و حتی اگر اجرای هیچ یک از توصیه‌هایی را که با شما به اشتراک گذاشته‌اند، شروع نکرده‌اید، باز هم به این معنی نیست که برای رسیدن به آن باید «انگیزه‌ای در خود ایجاد کنید».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا