متفرقه

کرامپوس و کرامپسلاف از کجا سرچشمه گرفتند؟

همانطور که افسانه می گوید، کرامپوس یک شخصیت فولکلور است که قدمت آن به سنت های پیش از مسیحیت در مناطق آلپ برمی گردد. با این حال، بخش منحصر به فرد در مورد این شخصیت افسانه ای این است که به نظر می رسد هیچ کس واقعاً نمی داند که او اولین حضور خود را کجا و چه زمانی انجام داد. اگرچه باید گفت که کرامپوس ممکن است از شکل خدای شاخدار جادوگران گرفته شده باشد.

خدای شاخدار جادوگران که می پرسی چیست؟

خوب، خدای شاخدار جادوگران به عنوان خالق یا خدایی که در سنت های ویکا یافت می شود، شناخته می شود. ویکا یک جادوگری بت پرستی است که در اوایل قرن بیستم در انگلستان توسعه یافت و تمرکز زیادی بر روی اعمال آیینی داشت.

این خدای شاخدار نمایانگر بخش مردانه دین ویکا بود، در حالی که بخش زنانه توسط الهه مادر یا الهه سه گانه ماه نشان داده شد. او چرخه زندگی مردم را در رابطه با طبیعت، تمایلات جنسی، شکار و بیابان نشان داد.

یا به جای خدای شاخدار جادوگران، کرامپوس می‌توانست از هل، الهه مردگان نیز گرفته شود.

می پرسی هل الهه چیست؟

خوب، الهه هل فرمانروای هل (یا همانطور که ما در انگلیسی آن را به عنوان “جهنم” می شناسیم) یا فرمانروای دنیای زیرین است که بسیاری از مردگان در آنجا آرام می گیرند.

واقعیت جالب: کلمه “هل” از زبان نورس قدیم گرفته شده است، یک زبان آلمانی که فقط وایکینگ ها به آن صحبت می کنند. Hel در انگلیسی در واقع به معنای “پنهان” است، متوجه می شوید؟ دنیای زیرین “پنهان”؟

الهه هل برای نسل های زیادی به عنوان ظالم، حریص و زننده شناخته شده است. او اغلب به عنوان نیمه سفید و نیمه سیاه با ظاهری به خصوص وحشتناک شناخته می شد (شبیه به کرامپوس).

یا، به جای الهه هل، کرامپوس می توانست از یک ماوراء طبیعی بت پرست شبیه به شیطان مسیحی گرفته شود.

البته، من می‌توانم برای همیشه درباره تمام افسانه‌ها و داستان‌های مختلف درباره چگونگی و محل سرچشمه کرامپوس ادامه دهم، اما یک چیز مسلم است، کرامپوس نیمه بز و نیمه دیو است و از دنیای زیرین می‌آید (که بسیاری از ما می‌دانیم). در انگلیسی به عنوان “جهنم”).

البته، علاوه بر خود کرامپوس، بسیاری از اشیایی که کرامپوس در شب کرامپوس با خود حمل می کند، معانی قابل توجهی نیز دارند.

زنجیرهای فلزی: بیانگر عبارت مسیحی “بند کردن شیطان” است.

شاخه های پیچیده توس: معمولاً در هنگام شروع جادوگری استفاده می شد

Schnapps کرامپوس: دسته ای از براندی میوه ای که به شدت دم کرده، شاید فقط اوم…. این مناسبت را جشن می گیرد؟

چه چیزی Graz Krampuslauf را بسیار خاص می کند؟

شهر قدیمی گراتس یک محیط افسانه ای جادویی کریسمس را ارائه می دهد، به طوری که وقتی کرامپوس ها برای دویدن بیرون می آیند، گزگز می کنند، گویی که انتظارش را نداشتید.

شما می توانید تمام روز را صرف نوشیدن شراب مولد (Glühwein)، خوردن غذاهای مورد علاقه استایری و خواندن سرودهای کریسمس کنید، اما وقتی خورشید غروب می کند، کل حس شهر تغییر می کند. پنجره‌ها با صدای غرغر، غرش و زنجیر به صدا در می‌آیند، صدای موسیقی هیجان‌انگیز از بلندگوهای ماشین‌ها و واگن‌های زنجیر شده بیرون می‌آیند و گلوله‌های آتشین آسمان شب را روشن می‌کنند. تجربه کرامپوسلاف گراتس واقعاً بی‌نظیر است و فقط می‌توان آن را به‌عنوان خنک‌کننده، هیجان‌انگیز و دیدنی برای همه سنین توصیف کرد!

چیزی که حتی برای منطقه اشتایریا منحصر به فردتر است، این است که شاخه های توس پیچیده (همانطور که در بالا ذکر شد) نقش بسیار ویژه ای در خانواده های خانوادگی دارند. این شاخه‌های پیچیده شده، دسته‌های روتن نامیده می‌شوند و اغلب توسط کرامپوس به خانواده‌های اطراف ارائه می‌شوند. این بسته ها به رنگ طلایی رنگ آمیزی شده اند و در تمام سال در خانه های خانوادگی به نمایش گذاشته می شوند. چرا؟ زیرا این بسته طلایی از شاخه‌های توس به همه کودکان یادآوری می‌کند که کرامپوس هرگز دور نیست و همیشه می‌داند که شما چه زمانی کار بدی انجام داده‌اید.

نکاتی برای فتح کرامپسلاف در گراتس

شکی نیست که کرامپسلاف یک رویداد محبوب برای مردم محلی و بازدیدکنندگان است. مردم از سراسر جهان پرواز می کنند تا این رویداد بی نظیر را تجربه کنند. این بدان معناست که شما تنها شرکت کننده نخواهید بود، بنابراین قطعاً باید کمی از قبل برنامه ریزی کنید.

اطمینان حاصل کنید که 30 تا 45 دقیقه زودتر می رسید

وقتی برای اولین بار به گراتس رسیدیم، تصور می‌کردیم 20 دقیقه زودتر از کرامپسلاف، فضای زیادی برای پیدا کردن بهترین نقطه در طول مسیر برای ما باقی می‌گذارد. پسر، آیا ما اشتباه می کردیم! Krampuslauf در امتداد Herrengasse تا تالار شهر اجرا می شود و کاملاً مملو از بازدیدکنندگان است. بنابراین، به یاد داشته باشید که حداقل 30 دقیقه قبل از شروع راهپیمایی به آنجا بروید.

بهترین مکان برای ایستادن را پیدا کنید

حتی اگر موفق شده اید یک مکان ردیف اول را برای کرامپوسلاف به دست آورید، قطعاً مکان های بهتر و مکان های پایین تر برای جایی که می توانید بایستید وجود دارد. اگر خیلی مشتاق عکس گرفتن در طول رویداد نیستید، این نکته ممکن است برای شما مهم نباشد. با این حال، اگر می‌خواهید عکس بگیرید، مطمئن شوید که در نقطه عطف مقابل موانع ایستاده‌اید. به محض شروع کرامپوسلاف، کرامپوس ها در امتداد هرنگاسه گردش می کنند، این جایی است که من بودم و می توانم آن را به شدت توصیه کنم!

لباس گرم بپوش!

فراموش نکنید که اوایل دسامبر است که به این معنی است که دما کاهش می یابد و با غروب خورشید می تواند بسیار سرد شود. ممکن است پر از آدرنالین و هیجان شوید، اما مطمئن شوید که آن ژاکت گرم، دستکش و کلاه را فراموش نکنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا