اخبار

10 روند مصرف کننده جهانی در سال 2022 چیست؟

بر کسی پوشیده نیست که نیازها و ترجیحات مصرف کننده به روش های بی سابقه ای در طول 18 ماه گذشته تکامل یافته است و بسیاری از شرکت ها برای نوآوری با سرعت کافی تلاش کرده اند. تنها راه ادامه دادن این است که این تغییرات را از نزدیک تماشا کنید تا فرصت های جدید را پیدا کنید.

امروز ما 10 گزارش برتر جهانی مصرف کننده در سال 2022 را منتشر کردیم که رفتارهایی را که باقی می مانند و توصیه هایی برای تغییر شکل پیشنهادات و مدل های کسب و کار شما ارائه می دهد.

اینها روندهایی هستند که استراتژی های تجاری را در سال جاری هدایت می کنند:

برنامه ریزان پشتیبان: اختلالات زنجیره تامین منجر به بهترین گزینه های بعدی می شود

برنامه ریزان پشتیبان در مواجهه با چالش هایی در تامین امنیت محصولات و خدمات معمول یا دلخواه خود، به دنبال راه هایی برای خرید موارد مشابه یا یافتن راه حل های خلاقانه برای به دست آوردن گزینه های جایگزین هستند.

تغییرات آب و هوا: دنیای کم کربن

فعالیت‌های سبز و سبک‌های زندگی کم کربن اینجا هستند. مصرف کنندگان انتظار دارند که برندها به دلیل تشدید نگرانی ها در مورد شرایط اضطراری آب و هوایی، از طریق محصولاتی که خریداری می کنند، قدم برداشته و اقدامات لازم را انجام دهند.

78 درصد از متخصصان فکر می کنند که تغییر آب و هوا بر تقاضای مصرف کننده، تغییر رفتارها، نیازها و ترجیحات تأثیر می گذارد.

برای برنده شدن بر تغییرات آب و هوا، شرکت ها باید متعهد شوند که ردپای کربن خود را کاهش دهند و پیشنهادات خود را با این انتظارات هماهنگ کنند. اینجا را بخوانید

سالمندان دیجیتال: از مقاومت تا اتکا

این بیماری همه گیر ذهن مصرف کنندگان مسن تر را به مزایای دنیای دیجیتال گسترش داد. اکنون که با فناوری آشنا و راحت است، سالمندان دیجیتال این امکان را پیدا کرده اند که از این کانال خرید و استفاده کنند.

کسب‌وکارهایی که با موفقیت به این گروه پاسخ می‌دهند باید دستگاه‌هایی با کاربری آسان توسعه دهند و فناوری‌های موجود را ساده‌سازی کنند. برای اینکه سالمندان راه حل های دیجیتال را اتخاذ کنند، باید بدون اصطکاک و ساده باشند. اگر استفاده از محصولات یا خدمات گیج کننده باشد، سالمندان دیجیتال به سمت رقبا خواهند رفت.

علاقه مندان به مالی: مدیریت پول دموکراتیک

مردم در سرمایه گذاری و تبدیل شدن به پس انداز دانا برای تقویت امنیت مالی خود اعتماد به نفس پیدا می کنند. علاقه مندان به امور مالی کنترل پول خود را به دست می گیرند و از خدمات برای ردیابی تراکنش های خود استفاده می کنند. مردم به سمت رمز ارزها و NFT ها می روند.آموزش NFT را در لینک داده شده ببینید.

خرده‌فروشان و برندها باید با شرکت‌های خدمات مالی همکاری کنند تا روش‌های پرداخت جایگزین را تسهیل کنند، مانند ارزهای دیجیتال یا همین حالا بخرند، بعداً پرداخت کنند، و تجربه‌ای یکپارچه با خریداران ایجاد کنند. پس از الان به فکر آموزش NFT و ارزهای دیجیتال باشید.

The Great Life Refresh: اشتیاق و هدف باعث حرکت عملی می شود

این بیماری همه گیر مصرف کنندگان را به ایجاد تغییرات شدید شخصی و ارزیابی مجدد ارزش ها، سبک زندگی و اهداف خود واداشت. در واقع، سال گذشته شاهد ركورد تعداد كاركنان بوديم كه شغل خود را ترك كردند.

کسب‌وکارها فرصتی برای نوآوری در کالاها، خدمات و تجربیاتی دارند که به این لحظه یک بار در یک نسل پاسخ می‌دهند، همراه با بازاریابی که تحولات را تصدیق می‌کند و آن را در آغوش می‌گیرد.

جنبش متاورس: اکوسیستم های دیجیتالی سه بعدی شبیه سازی شده آینده

دنیای فیزیکی و مجازی سال گذشته با هم برخورد کردند. اکنون، دنیای دیجیتال فراتر از پاتوق‌های مجازی به واقعیت‌های سه بعدی فراگیر در حال تکامل است و مصرف‌کنندگان از این فضاهای دیجیتال برای معاشرت با جوامع استفاده می‌کنند.

برندهایی مانند گوچی و فیس‌بوک (که به متا تغییر نام دادند) قبلاً سرمایه‌گذاری در جنبش Metaverse را آغاز کرده‌اند. در سال 2022، فرصت‌هایی برای کسب‌وکارها وجود خواهد داشت تا در این اکوسیستم دیجیتال جدید، سهام ایجاد کنند و با گسترش دسترسی، تجارت الکترونیک و فروش محصولات مجازی را افزایش دهند. اطلاعات بیشتر

Pursuit of Preloved: بازارهای دست دوم، تجارت مجدد و همتا به همتا

صرفه جویی در حال ترند است. مصرف کنندگان از یک ذهنیت مالکیت به تجربه در حال حرکت هستند. پایداری و فردیت ننگ مرتبط با خرید دست دوم را از بین می برد و تجارت همتا به همتا را هدایت می کند.

33 درصد از مصرف کنندگان حداقل هر چند ماه یکبار اقلام مستعمل یا دست دوم را خریداری می کنند

کسب و کارها باید کارهای بیشتری را با کمتر انجام دهند. سرمایه‌گذاری در ابتکارات اقتصاد دایره‌ای، مانند برنامه‌های بازیافت، اجاره یا فروش مجدد، ارزش را افزایش می‌دهد و در عین حال تأثیر مثبتی بر محیط‌زیست دارد.

شهرنشینان روستایی: بهترین های هر دو دنیا

سال گذشته، مصرف کنندگان به دنبال یک واحه در فضای باز بودند و به طور موقت به مناطق روستایی نقل مکان کردند تا مسکن بزرگتر و مناظر سبزتر داشته باشند. اکنون این حرکت دائمی می شود. اما همه مصرف کنندگان حاضر نیستند زندگی شهری را کنار بگذارند. ساکنان شهر نیز می خواهند که این مزایا در محله هایشان آورده شود.

ادغام ابتکارات پایدارتر، مانند کشاورزی داخلی و باغ های روی پشت بام، در مناطق شهری با روستانشینان طنین انداز خواهد شد. کسب‌وکارهایی که توزیع تجارت الکترونیک را نیز تقویت کرده و خطوط تولید پایدار را گسترش می‌دهند به عنوان برنده ظاهر خواهند شد.

جویندگان عشق به خود: فردیت و اصالت باعث شادی می شود

پذیرش، مراقبت از خود و شمول در خط مقدم سبک زندگی مصرف کننده است. جویندگان عشق به خود، شادی خود را در اولویت قرار می دهند، در پوست خود احساس راحتی می کنند و در کالاها و خدماتی که حس خود را ارتقا می بخشد، زیاده روی می کنند.

کسب و کارها باید از مصرف کنندگان در سفر خود حمایت کنند و اولویت های آنها را برای اطلاع رسانی نوآوری درک کنند. پیشنهادهایی که به مصرف کنندگان کمک می کند احساس رضایت، مثبت و اعتماد به نفس داشته باشند، درک برند را بهبود می بخشند.

پارادوکس اجتماعی شدن: بازگشت تقسیم شده به زندگی پیش از همه گیری

مصرف کنندگان بر اساس سطح آسایششان به طرق مختلف به بازگشت به زندگی قبل از همه گیری نزدیک می شوند. برخی از مصرف کنندگان مشتاق هستند، در حالی که دیگران برای از سرگیری فعالیت های عادی خود مردد هستند و پارادوکس اجتماعی شدن را ایجاد می کنند.

76 درصد از مصرف‌کنندگان در سال 2021 هنگام ترک خانه‌های خود اقدامات احتیاطی و ایمنی را انجام دادند

شرکت ها باید به نوسان سطوح آسایش توجه کنند. در حالی که مصرف کنندگان برای راحتی یا ایمنی به خرید آنلاین می پردازند، آنها همچنین تمایل به ارتباطات بین فردی معنادار دارند. استفاده از یک رویکرد ترکیبی برای پاسخگویی به هنجارهای جدید مصرف کنندگان بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا