متفرقه

کتاب هایی برای نوجوانان

از کتاب‌های مصور به کتاب‌های فصلی یا از کلاس‌های متوسط تا کتاب‌های بزرگسال. اخیراً، من با نوجوانان در مورد چیزی صحبت می‌کنم که قدم بزرگ‌تری به نظر می‌رسد. شاید جای تعجب نباشد که بسیاری از نوجوانان قبلاً این جهش را انجام داده اند.

اگر والدین همچنان نگران مناسب خواندن کتاب‌های بزرگسالان توسط نوجوانان هستند، یک راه‌حل این است که کتاب را از قبل بخوانید یا نسخه دوم را در کنار نوجوان خود بخوانید. حتی می تواند جرقه گفتگوهای متفکرانه ای را ایجاد کند.

بنابراین، برخی از امکانات خوب خواندن بزرگسالان برای نوجوانان چیست؟ در اینجا یک انتخاب گسترده برای نوجوانان انتخاب شده است:

1.«شاگرد زنبوردار» اثر Laurie R. King

(‘The Beekeeper’s Apprentice,’ by Laurie R. King)

شرلوک هلمز همتای خود را در مری راسل نوجوان ملاقات می کند. این اولین مجموعه از یک سری طولانی مدت و یک قدم عالی برای طرفداران کتاب های Enola Holmes اثر نانسی اسپرینگر است. نوجوانان به ویژه از نبرد اراده ها بین راسل و هلمز لذت خواهند برد.

2.«Blanche on the Lam» اثر باربارا نیلی

(‘Blanche on the Lam,’ by Barbara Neely)

در این اولین کتاب چهارگانه، یک خانه دار سیاه پوست به نام بلانچ وایت وقتی در خانه ای که در آن کار می کند قتلی رخ می دهد مظنون اصلی می شود. نوجوانان علاقه مند به کاوش نیلی در مورد نژادپرستی – چه آشکار و چه غیرمستقیم – که توسط بلانچ تجربه شده است، خواهند یافت، حتی اگر از یک رمز و راز خوب و شخصیت غیرقابل مهار بلانچ لذت ببرند.

3.متولد یک جنایت: داستان هایی از دوران کودکی آفریقای جنوبی اثر Trevor Noah

(‘Born a Crime: Stories From a South African Childhood,’ by Trevor Noah)

نوح که به خاطر طنز تندش به عنوان مجری برنامه روزانه شناخته می شود، بزرگ شدنش را در آپارتاید آفریقای جنوبی با پدری سفیدپوست و مادری سیاه پوست توصیف می کند. طنز لحظات سخت تر کتاب، از جمله به تصویر کشیدن خشونت خانگی و سایر خشونت ها را خمیر می کند. نوجوانان مجذوب این خواهند شد که چگونه نوح یک سفر گاه وحشتناک را تا بزرگسالی تحمل کرد تا به یک نام آشنا تبدیل شود.

4.«Dial ‘A’ for Aunties» اثر Jesse Q. Sutanto

قسمتی از کپر، قسمتی رام کام، این معمای داستانی دیوانه، قهرمانی مقاومت ناپذیر و نگاهی جذاب به فرهنگ اندونزیایی و چینی را ارائه می دهد. نوجوانانی که به دنبال یک پیچ و تاب جدید در اسرار هستند، از این صفحه‌گردان خوش‌قلب و اغلب خنده‌دار استقبال خواهند کرد.

5.«رویاهایی از پدرم: داستانی از نژاد و وراثت» اثر Barack Obama

رئیس جمهور سابق به طرز تکان دهنده ای از تلاش های خود برای درک هویت خود به عنوان یک مرد دو نژادی می نویسد. کتاب اوباما نوجوانان را در بحبوحه کشف خود درگیر خواهد کرد.

6.«بازی Ender» اثر Orson Scott Card

بچه‌هایی که به یک ایستگاه نبرد مداری فرستاده می‌شوند تا برای تهاجم بیگانه‌های بعدی آموزش ببینند، به‌صورت گروهی در برابر یکدیگر قرار می‌گیرند: «ارباب مگس‌ها» با هاگوارتز با برچسب لیزری جایگزین جادو می‌شود. در این مرحله، “بازی اندر” تقریباً یک رمان YA در نظر گرفته می شود. دنباله ها بیشتر متفکرانه، حتی فلسفی و در سطح بزرگسالان هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا